Kontakta oss via vår blogg eller e-post ostgotakatterna@live.se

tisdag 9 mars 2010

Måns

Hej! Kolonikissen Måns (f.d. Half-face) här. Har nu varit inomhus i 2,5 veckor och jag ljuger om jag säger att jag inte trivs!

Jag bor fortfarande i köket när min matte inte är hemma eller när hon sover, det är lite tråkigt tycker jag, men jag får samtidigt vara ifred från de andra kissarna i huset. Ja, nu är det ju inte så att jag inte tycker om dem.......... Det är väl snarare tvärtom. Jag är FÖRÄLSKAD. Dessutom i fler än en kisse!!!! Det finns hela sex tjejkissar här, vilket harem. Två utav dem är jag totalt besatt av, de har lite längre päls än mig och är sååå mjuka och vackra... Jag vill bara gosa, kramas och pussas med dem. Tyvärr är de inte lika besatta av mig, de verkar tycka jag är påflugen?! Suck! Men skam den som ger sig... Så fort jag får se dem börjar jag spinna, jama och trampa med framtassarna, jag kan inte behärska mig. Jag VILL inte behärska mig om sanningen ska fram. *fniss*

Tvåbeningarna är jättesnälla mot mig, de stryker mig ömt och kliar mig bakom öronen. Mmmmmmm säger jag och spinner tillbaka.... Och buffar på dem. Ibland ligger jag i mattes famn, det känns lite läskigt och jag brukar titta på henne med stora ögon som säger: "Men matte, vad tar du dig till? Snälla rara tvåbening, släpp ner mig.... Vi kan gosa på golvet istället! Snälla....?" Och så ser jag sådär ledsen och liten ut. Matte har då inte hjärta att hålla mig kvar utan släpper snällt ner mig..... HA! Jag har mina knep. ;-)

Mina tassar beter sig konstigt också, de står och trampar. Konstant. Jag har faktiskt svårt att gå p.g.a. detta eviga beteende! Tvåbeningarna skrattar åt mig och säger att jag är så söt med mina stora, trampande tassar. Men vad är det för stil? Jag kan ju inte rå för det!

Jag gillar verkligen maten som serveras här, mums! När matte kommer med skålen med mjukmat, då blir jag alldeles till mig och svansar kring fötterna och stryker mig mot benen. Åh, så gott det är! Matte viskade nåt om att det blir tonfisk ikväll, oj oj oj, jag längtar............



Pssssssssst. Jag letar efter ett hem där jag kan stanna för alltid....

Måns är kastrerad, vaccinerad och id-märkt.

/Nospussar från Måns via stödmatte Lina



2 kommentarer:

  1. vilken vacker katt du är Måns, jaså, du stryker dig mot benen mot stödmatte Lina, så långt har inte jag kommit, men min matte får klappa mig, och jag bara älskar maten, och dom andra katterna här, speciellt Sigrid, tindrar med ögonen, matte blir alldeles blank i ögonen när hon ser på dig, och önskar dig så ett alldeles eget hem, med andra kissar att leka med
    Saga från kolonin med matte Maggan47

    SvaraRadera
  2. åhhh...jag är käääär på avstånd!!!...Skulle vilja hämta hem dej..men du vet, här bor så många katter att du skulle tycka att ni blev för många..lyckligt det hem som får ta sig an dej med dina stora, mjuka, trampande tassars sällskap...

    SvaraRadera