Kontakta oss via vår blogg eller e-post ostgotakatterna@live.se

söndag 21 februari 2010

Nallen som blev en Nalla!


Såhär ser lilla jag ut där jag ligger i transporten :). Jag gillar inte att människan som jag bor inneboende hos har tagit sig friheten att lyfta av locket till transporten :) för då går det ju inte lika bra att gömma sig *pruff*

Hon hade med sig tamkatten, Shimena, in en sväng idag och henne tittade jag på med STORA ögon, ehhh, en som liknar oss i kolonin, bara lite tjockare, men annars var det faktiskt likt oss som har bott där hos den gamle mannen. Jag synade kattan noga och hon spann och slickade på människans fingrar *hum* men det skulle då inte jag göra, eller?

Nåja, efter en stund så struntade jag faktiskt i att titta på dem, eller jag sneglade när människan inte tittade på mig. Hon talar med mjuk stämma och smeker tjockisen över hela kroppen och tjockisen bara spinner vidare. Konstig katt och konstig människa de där... nästa gång kanske jag törs hälsa också, men man får ju inte verka påflugen!

By the way... en annan liten skitkatt var inne också, en långhårig röd som glodde på mig som om han inte hade sett en katt innan... fjutt... det va en liten skit, ingenting att lägga ögonen på ens, för liten kille för min smak.... men i alla fall så var den lilla nyfiken och stövlade raka vägen fram och glodde in på mig *HUM* lägg av, det krävs mer för att få mig att falla... det finns fler kissar därute, jag ropar ibland och då är det alltid någon som svarar, det känns i alla fall lite tryggt på nåt sätt...

Over and out for now from Nalla!

Jag söker ett permanent hem också, med en egen soffa att slappa i, är det du som äger min nya soffa? *BLINK*

1 kommentar:

  1. vilken söt Nalla, finns en soffa för dig också, Nalla, gäller att hitta den bara
    kram Maaggan47 och Saga

    SvaraRadera