Kontakta oss via vår blogg eller e-post ostgotakatterna@live.se

torsdag 13 maj 2010

Bönan updaterar.


Oj..oj..oj vad tiden går, har inte glömt bort er men det har varit full ös här.

Sist jag skrev så hade stödmatte låst in mig...kommer ni ihåg!!!! (funderat mycke på om de får gå till såhär)

Men eftersom jag är otroligt smart och med mina charm så fick jag matte att förstå att inga dörrar ska vara stängda...jag passar minibönan....Coffee alltså.




Det tog bara några dagar så var det "öppet hus" igen...pust!


Coffee var lite rädd till en början med jag stöttade henne och visade att det inte var någon fara att vara ute i hela huset, så sakta men säkert blev hon "varm i pälsen" och tuff.

Men ni vet hur ungar är...inte lika förståndiga som vi vuxna, så när det kommer någon på besök så springer hon inte och gömmer sig numera utan ligger lugnt kvar och är lite nyfiken på vem som kommer.

Jag föredrar att dra mig undan lite för att kolla av om besökaren ska stanna och kolla av om "den" verkar ok.....då kan besökaren få den äran att se mig ( är som jag sagt ganska snygg och väldigt söt, enligt matte ser jag ut som en liten björn) för då kommer jag fram.




Åh..jag bara älskar att leka....finns så mycket roligt...gammalt måttband och pinnar som är mina favoriter. Matte får gärna leka med mig i sängen eller dra måttband på golvet då jagar jag de må ni tro.

Även Coffee tycker om att leka och busa och de gör vi såååååååååååå bra ihop.

Men när vi sätter igång klockan fem på morgonen så grymtar matte högljutt i sängen......vi brukar använda sängen till start och landningsbana.....görbra...prova får ni se.

Ska bättra mig på att uppdatera...lovar.

Tänker på mina kompisar ute i kolonin, och önskar att de får samma chans som jag och Coffee fått....Att leva ett värdigt och alldeles underbart kattliv.

Tass Tass på er

Bönan genom stödmatte Maud.

Bönan och Coffee söker nu eget hem, tillsammans eller med annan katt-kompis.

De är kastrerade, vaccinerade och id-märkta.


Är du intresserad av dessa charmtroll så maila oss på ostgotakatterna@live.se

3 kommentarer:

  1. Så bra at det finnes mennesker som deg, som tar vare på de som ikke har noen!

    SvaraRadera
  2. Vilka underbara kissar! Hoppas de snart blir adopterade!

    SvaraRadera
  3. HEJ
    TYVÄRR ÄR JAG INTE VID KASSA FÖR SÅDANA UTLÄGG SOM KRÄVS FÖR ATT TA HAND OM EN AV ERA. MEN HÄR FINNS DET PLATS FÖR ETT PAR KISSAR OM INTRESSE SKULLE FINNAS, FRÅN ER SIDA
    MVH PENSIONERAD MATTE UTAN KATT

    SvaraRadera