Kontakta oss via vår blogg eller e-post ostgotakatterna@live.se

torsdag 28 januari 2010

Kattungarna trivs allt bättre med sin nya tillvaro




Nu har kissarna varit här i över en månad och de trivs alltmer med sitt nya inomhusliv. Dumlan är väldigt ivrig med att försöka smita ut och så fort jag vänder ryggen till och lämnar dörren på glänt så springer hon fram för att se om jag står kvar, vilket jag oftast gör.

Fräsningar hörs ibland, men i princip bara när de fått nog av allt gosande. De gömmer sig inte längre utan ligger gärna kvar och sover i vår närhet. Att lyfta dem kommer ta sin lilla tid, framförallt för Tippen. Försöker lyfta dem lite lite varje dag, men det är inte populärt. Fräs fräs och öronen blir alldeles platta!

Kan numera locka fram dem till mig om jag har godsaker, så nej, jag tror inte de tycker vi är särskilt farliga längre!

De har fortfarande inte hittat hem vilket vi hoppas att de gör snart.

/Lina

2 kommentarer:

  1. Så söta som de är borde det vara slagsmål om att få ta hem dem! Håller tummarna för dem!

    SvaraRadera
  2. hoppas också på hem till dom små sötnosarna, varför finns det så många katter och så få hem, vill ha det tvärtom
    Maggan47

    SvaraRadera