Kontakta oss via vår blogg eller e-post ostgotakatterna@live.se

lördag 14 april 2012

Nya försök i morgon

Vi fick ställa in försöken att få in någon misse för det ösregnade igår morse :( vädergudarna är inte på vår sida direkt *morr*

Igår eftermiddag var det ett par och hälsade på hos Brunöra och Sköldis och de var så lugna och fina med missarna. Jag åkte och träffade dem också såklart, nyfiken som jag är, så kan jag inte låta bli! :)

Tack för god kaka Caroline och Hanne och gott te :) och tack för att jag alltid känner mig välkommen när jag kommer. Jag passade såklart att spana på småtrollen också, mina hjärtebarn ni vet. Lilla Sköldis hade lådan som skydd och Brunöra låg helt öppet och spanade nyfiket när jag kom in. En fingertoppssmek fick lilla Brunöra ♥ och detsamma med Sköldisen ♥

Idag åker vi till dem och gör hembesök och informerar igen om bra saker att veta när man tar hand om en blygis från oss. I den nya familjen finns en misse som behöver en kompis, frågan är bara om hon vill ha Brunöra och Sköldis som kompisar, vi får se :) håll tummarna att allt går bra. Ett öppet kontrakt skrivs till en början och sedan blir det ett riktigt köpekontrakt efter 14 dagar... man kan säga att det är på prov-kontrakt :) ett skydd för alla inblandade :)

Det är en bit att åka, för paret bor i närheten av Trosa, men visst är resorna värda x 1000 bara det blir rätt för missarna. Ni vet ju vad jag jobbar för... 100 % rätt för missarna!

Om allt stämmer efter besök idag så åker vi och lämnar småtottarna i morgon, så det håller vi tummarna för idag!

I morgon framåt kvällen försöker vi att fånga in de missar som är prio, vilket är honorna!

Bertil åker till Linköping idag och matar missarna där, så de glöms inte bort!

Ha en god lördag från Malin som har städarbrallorna på :)

Kram
Malin

2 kommentarer: