Kontakta oss via vår blogg eller e-post ostgotakatterna@live.se

måndag 9 april 2012

2 missar - ingen med hem!


Lilla Busan vägrar att gå i fällan och hon är bara helt hopplöst förtjusande där hon sitter och tittar på oss med sina fina ögon. Hum, jag kan se vad hon tänker... "den där grejen där maten och godsakerna finns (fällan) snor mina vänner" så dit tänker jag då inte gå! Igår satt de tillsammans och solade sig och visade så lite intresse för godis eller mat. Det märks att det är så mycket färre missar på plats nu, för maten räcker längre.


Hanen som är såååå kär i Busan, den döper jag till Peppe (det heter Marie-Helens man) :) så nu har killen fått ett passande namn också.

I morgon ställer vi in veterinärtiden, för att ge det några dagar till för infångning, får se när vi kan få nästa tid!

Peppe och Marie-Helene har varit så orolig för Lilla Svart, han har inte ätit eller varit på lådan och mitt förslag var då: stäng dörren så vågar han! Med hjälp av ljummen kyckling så ringde snart telefon och en jublande Peppe talade om att kycklingen var uppäten... och nu hade lilla Svart fått 14 nya bitar och vips, så hade lilla Svart ätit upp dom också :) med stängd dörr, så att grabben vågar, så åt han och gick på lådan duktigt. Han hade dessutom visat att han var grävare i sitt förra liv då han nästan skottade ur all sand ur lådan, duktig pojke! <3

Lilla Röd äter bra och har mycket sällskap av Emjons missar, vissa spinner han vaggvisor för och andra tittar han nyfiket på :) fina missen!

Tusse och Bobbo ska vi hälsa på så snart vi kan och hjälpa Amelia att ta lite bilder på småtrollen. Lilla Tusse (honan) följer henne som en liten hund och Bobbo (hanen) är lite försiktigare i sitt sätt men visar sig framme också! De är modiga de här fröna <3

Maggans misse, Smulan, får vara i hela huset och träffar gärna både Sigrid och Flisan, det fungerar bra. Hon äter och går på lådan och för att ha extra koll på det här så stänger Maggan dörren så hon kan se att det är Smulan som äter och går på lådan. Hon har hittat ett bra ställe, bakom byrån, där Maggan inte kan nå henne, där ligger hon och väntar ut Maggan osså rusar hon ner till sina kompisar.

Mammisen här hemma fungerar bra med småtottarna här. Hon slickar sig inte lika hysteriskt som förut och hon vägrar både body och tratt, så det är att försöka avleda henne när hon får för sig att komma igång med slickeriet. Hon är en förebild för Sotarn, Bandit och Pricken <3 Som de leker tidiga morgnar, jag kan ligga länge och titta på dem via tv:n, jag vet att det är lyx, men det är så härligt! Idag lossnade äntligen Bandits plåster på örat efter tatueringen, då blev han lycklig! HURRA, äntligen är eländet borta!

Nu är det dags för frukost för missarna här... det är mumma säger de allesammans. Åh, de är bara så ljuvliga och fina. Jag kan inte låta bli att älska dem allesammans <3

Ha en fin dag allesammans!

Kram
Malin




14 kommentarer:

  1. Idag är det ännu mera jubel. Lilla Katt och vår Wille blev kompisar Hurra. Wille är helt underbar så lugn o fin så lilla katt kunde bara inte motså att komma fram för lite kel. Bättre vägvisare och förbild för en liten blyg katt kille kan man inte få. Wille är så jäkla stadig han står verkligen på alla tassar och det är inte mycket som kan rubba honom!!

    /M-H

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hurra för Wille och hurra för lille katt <3.
      Skönt att Wille är så himla trygg i sig själv, vem kan motstå honom för kel? Ingen som jag vet. FinWille!

      Kram

      Radera
  2. Så härligt att läsa om alla missarna o deras framsteg! Dumma Busan m fl som inte fattar vad de går miste om. ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bettan, jag fetgillar att du följer inläggen och är nyfiken på dem alla! Tack tack tack ♥♥♥ och KRAM!

      Radera
    2. Så glad jag blir när du skriver så!! Det är som en liten present varje gång det kommer upp ett nytt inlägg m info om kissarna o era fångstförsök! Roligast är det förstås om ni lyckats fånga in en kisse till... o en till o en till o en till... tills alla är infångade o desarmerade o varma o mätta.

      Tack själv för att alla vi andra får dela era mödor o lyckliga stunder m kolonikatterna utan att anstränga oss ett dugg! Skulle önska jag kunde hjälpa till mera!

      Kram till dig lilla Mymla o till M-H o B oxå såklart, ni är änglar redan här nere på jorden! Alla läke-, stöd- och för-alltid-hemsmattar och -hussar inte att förglömma! ♥♥♥

      Radera
    3. Helt fantastiskt att så många kissar redan är inne. Vi håller både tummar och tassar här för att resten av gänget snart är infångade också. Lilla Rödis är så fin men väldigt blyg för oss 2-benta. Det är en underbar känsla att se honom tillsammans med Trollet som han fattat tycke för. Då spinner han och kommer fram när de bjuds på godis och i morse kände jag hans nos mot handen. Han känner sig trygg under sängarna och kissarna går in och hälsar på honom. Vissa av dem får honom att spinna så visst är det viktigt med kemin. Det får ta den tid han behöver och han bestämmer själv när han vill vidga sina vyer.

      Radera
    4. ♥ Härligt att lilla Rödis får den tid som han behöver att bli trygg ♥ härligt också att han har hittat en del favoriter hos dig också... kemi, visst är det kemi!
      Nu ska vi iväg och köpa sand och gottis till sötbebbarna här ♥
      Kram till dig vännen och nospussar till alla missarna ♥
      Malin

      Radera
    5. Emjon: Lille Rödis har fått det så bra hos dig o det gör mig så glad! ♥

      Radera
  3. Bettan ♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

    SvaraRadera
  4. Tack Bettan du är en sann kattvän med hjärtat på rätta stället!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack detsamma! Det är ju du oxå, det är du som har tagit hand om lille Röd som jag förälskat mig i. Tur att Malin inte lät honom flytta hit istället, min Rossi skulle förmodligen skrämt lille Röd från vettet inser jag nu.

      Radera
  5. Ja Malin har berättat att du så gärna ville ta hand om lille Röd. Malin är så bra på att kunna läsa av katterna och vilken kisse som passar var för bästa resultat för alla. Min första skyggis som kom till oss tog det 4 månader innan jag fick klappa. Men som Malin tidigare sagt dessa katter är inga skyggisar utan mera blygisar. Ger man kissen rätt förutsättningar är det sedan kattens läggning som får visa hur fort den vågar visa tillit.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ville dra mitt strå till stacken... och lille Röd stal mitt kattälskar-hjärta så fort jag mötte hans blick på fotot o hörde att han var utstött av de andra katterna. ♥
      Men jag har ingen erfarenhet av skyggisar så det är bättre för honom att få komma till dig som har det så att han så småningom lär sig att våga lita på människor och blir en lycklig o nöjd liten katt! För det är ju det som är det viktigaste. ♥

      Radera