Kontakta oss via vår blogg eller e-post ostgotakatterna@live.se

måndag 6 september 2010

Fläcken (?) är synlig i kolonin :)

Idag laddade vi som vanligt fälla med god makrill och mjukmat och massor med kattmynta och sedan ställde vi fällan på auto, något som vi aldrig gör annars, men det var ju Musse som skulle fångas in och då får man ju inte synas, för då går han aldrig i fällan.

Vi väntade och väntade och till slut kom mörkret och kylan. Tur att det finns filtar att dra om sig med i bilen. Vi vill vara nära när fällan slår igen för att snabbt lägga över en filt så inte kissarna blir så rädda!

Vi gick ett varv, 2 varv och ännu fler varv för att kolla av var Musse höll hus idag. Klockan gick och till slut så skulle jag be mataren att tända utomhus så att vi såg något alls. Skulle spana av maten och fällan och då såg jag inte Musse, utan en annan välkänd liten misse, FLÄCKEN. Hon hade alltså hittat tillbaka till kolonin?! Snacka om lycka. Fram med mat och man såg att hon inte alls var så skygg som förut, hon lät mig komma nära så jag nästan kunde stryka henne över huvudet när hon åt. Inte alls det där misstänksamma utan mer lugn. Såg hennes fläck under hakan och det lilla vita på svanstippen... glädje och totala hjärnsläppet.


Bertil åkte och hämtade Matilda och strax innan de kom tillbaka så smet lilla Fläcken utom synhåll för mig. Men jag kände igen henne, det gick inte att ta miste, det var Fläcken! Vi gick och ropade en stund för att sedan inse, idag gick det inte! Matade och åkte därifrån.... men i morgon tar vi nya tag, med både Musse och Fläcken, för det är klart, båda ska in!

Såklart att Matilda ska ha tillbaka sin misse och nu väcks hoppet igen. Kanske att Nostippen och Svarta svansen också är där? Kanske, kanske, kanske! Mycket mat går det åt så det är helt klart fler missar än vad jag trodde!

Ska se om jag kan fota lilla Fläcken i morgon om hon vågar visa sig... hoppas, hoppas! För inte kan det vara en kopia av Fläcken väl? *funderar* Jaja, det får tiden utvisa, men då är de himla lika varandra.

Kram
Malin

4 kommentarer:

  1. måste ju vara fläcken för hur stor sannolikhet annars att du hade fått klappa?.. tror du har bra koll på dina kissar jag...

    SvaraRadera
  2. Nej jag har inte klappat :) men när jag ställde ner matskålen så satt hon kvar, så nära att jag kunde, om jag hade velat, lagt mina fingrar på hennes huvud.
    Nu hoppas vi att det verkligen är Fläcken, så att det inte är identisk kopia med henne, men i vilket fall så ska kissen komma in!
    Komsi, komsi lille misse!
    /Malin

    SvaraRadera
  3. Åh Malin. Vilken glädje. Gud så underbart om hon hittat tillbaka. Jag kan inte göra annat än att hålla tummmar och skicka positiva tankar. Ååååh, så fantastiskt underbart!

    SvaraRadera
  4. hoppas och tror att det är Fläcken, och hoppas också att fällan slår igen bakom rumpan på henne, så hon kommer in, samt Musse förstås

    SvaraRadera