Kontakta oss via vår blogg eller e-post ostgotakatterna@live.se

lördag 4 september 2010

21 och 22 är inne :)

Tuff

Idag, äntligen, gav de upp och gick i fällan. Sötnosarna! Buff & Tuff är äntligen inne i trygghet :).

Buff

Tuff & Buff spanar noga!

De här små sötisarna var inte lätta kan jag säga, de brås på sina mödrar kan jag tro :). Tuff har gått ut och in i fällan länge, men lilla Buff vågade inte. Till slut så var det hårda nypor som gällde, lite, lite mat när vi matade för att de till slut skulle ge upp och gå in :). Inget roligt knep, men vad gör man när inget annat fungerar?!

Det var ett annat litet strul också, vi var tvungna att ta båda två på en gång, för annars kanske vi skulle behöva lämna en av ungarna och det klarar inte mitt hjärta av, så det var bara att vara envis som en åsna och vänta och vänta och vänta och till slut gav det resultat :) himmel så glad jag är.

Lilla Tuff var snabbast ur fällan och jag kan meddela att vi har en duktig klättrare :) H*n klättrade allra längst upp i vävtapeten och ner igen och sedan samma visa en gång till :).

Vi lämnade sötisarna ifred och lät dem utforska läget själva, i morgon har de förhoppningsvis landat lite och till och med sett sig omkring i det nya.

De har aldrig varit inomhus, förutom under huset där de bodde, så det kommer nog att vara konstigt att få en säng att sova i, med en Bumbisbädd som värmer kroppen, mat som serveras och leksaker och när tiden är mogen, kelas med. De här fina kissarna kommer att bli trygga, de behöver bara tid, tålamod och bli trygga!

Kram från en lycklig Malin


4 kommentarer:

  1. Herregud så glad jag blev av att läsa att småmissarna är inne i trygghet. Ett stort GRATTIS till er som kämpar!
    Kram från anebit på HittekatteriFokus

    SvaraRadera
  2. Tack anebit :) man får ju aldrig någonsin ge upp!

    Kram Malin

    SvaraRadera
  3. Grattis och bra jobbat! Härligt att ni fick in dem till slut.

    SvaraRadera
  4. vilken härlig läsning att dom äntligen är inne, kan tala om att jag sitter vid datorn, och bakom mig i sängen ligger Alice, fd Coffee, tröttnat på garderoben, och toaletten där hon legat, varit nere och ätit, samt stött ihom med Beata, närmast förvånad att Beata gick rakt på, utan att väjja, men Beata är ju blind, så hon väjjer inte

    SvaraRadera