Kontakta oss via vår blogg eller e-post ostgotakatterna@live.se

torsdag 25 februari 2010

Stödhemmet skriver.... (Nostippen och Fläcken)



Hejsan!

Här kommer en lite hälsning från de två missarna som bott hos mig i drygt en vecka nu.
Det har gått lite upp och ner kan man väl säga. I början så lyckades de smita in under badkaret vilket inte alls var meningen, men det är lätt att glömma dörren på glänt när man är van vid det sedan tidigare.

Sedan var det inte så bra när man trodde att man hade kattsäkrat lägenheten från konstiga gömställen, men den nyfikna Nostippen lyckas hitta ett hål under ett köksskåp och är spårlöst försvunnen. Tillslut så hittas hon under golvet i en av garderoberna, en ren lyckträff att väggen var trasig så man kunde kika in under. Efter några dagar där lyckades jag passa på att stänga för under en kväll när de smög ut för att äta.

Nu följde några dagar med framgångar istället. Nostippen började kolla intresserat på fjädervippan och jag kunde stryka de båda med den. Nostippen tillät även att jag strök lite försiktigt med fingrarna över hennes huvud. Allt gott och väl, men jag blev nog lite oförsiktig där och då sa hon ifrån på en gång, så min tumme har små bitmärken i sig. Natten efter detta har skåpdörren under diskbänken gått upp och nu sitter båda katterna förskansade under skåpen där istället. Det känns som om vi alla behövde lugna ner oss så de sitter fortfarande kvar där än så länge och så får vi se när de behagar komma ut.

De är i allafall nyfikna och livliga på nätterna när jag inte finns i närheten.

Många hälsningar Matilda, med två katter under diskbänken

2 kommentarer:

  1. Min Saga som flyttade in 22 december från kolonin, tillåter att jag klappar henne försiktigt, då Sigrid, hennes bästis, är med, också kolonikatt, men från Blekinge, som nu bott här 1,6 år, och är helt tam, efter ha varit en skyggis av rang, så det kommer sakta men säkert, jobbigt när man inte hittar katten dock, Saga har också varit försvunnen, men helt plötsligt visat sig, toppen att du kan vara stödhem, så fler kan komma in
    kram Maggan47

    SvaraRadera
  2. Så roligt att få del av deras vardag hemma hos dig. De är riktiga "kurragömma"-missar *L*
    Tänk att du fått röra lilla Nostippen redan..vilk framsteg och vilken lycka.
    Min lilla Böna är mera restrektiv vad det gäller beröring...med vippen går det jättebra över hela henne men handen..nja..lite på tassarna och aningen på ryggen.

    Hälsning från Maud/Östgötakatterna

    SvaraRadera