Kontakta oss via vår blogg eller e-post ostgotakatterna@live.se

måndag 15 februari 2010

Nostippen och Fläcken

De är så rara de där sötnosarna och idag har de flyttat ifrån mig, hjärtegrynen!

Det gick så himla bra att få in dem i transporterna och de klarade bilresan galant :) och snart hittade vi till rätta adressen också (det är ju en fördel.. haha).

Vi parkerade transporterna framför sängen och öppnade sedan luckan och det tog inte lång tid innan missarna hade förstått, aha, där kan vi gömma oss.

Vi fyllde i lite papper och pratade lite grann och sedan kände jag att det var dags att lämna raringarna. Hjärtat bultar och lite tårar sväljer man ju ner och sedan viskar man hejdå och vi ses snart igen... hurra! Missarna har kommit hem! Det känns så gott i mage och hjärta, en kvinna med mjuk röst som kommer att viska fina saker till både Nostippen och Fläcken :) hon kommer aktivt att jobba med dem och hon kändes så RÄTT - hon är rätt :)

Vi skulle höras om några dagar och såklart, när jag kom hem så kom tårarna, men det var glädjens tårar, ingen tyngd i hjärtat utan bara en mjuk känsla av fluff i hela hjärtat.

Nu är det lite att göra innan nya kissar kan ta plats här, men snart så... då får man säga välkommen till nya små hjärtegryn, för det är ju det alla kissarna är i kolonin, just precis hjärtegryn!

/Malin

1 kommentar:

  1. Hej, inte fått något svar på mitt mail jag skickade.. För har fortfarande en filt och sen ett par mindre matskålar som ni kan få om ni vill. Då jag tyvärr inte har möjlighet att ta hem en katt då mina damer är lite bitchiga av sig. Och tycker det känns jätteelakt att ha dom i bara ett rum i 2 veckor. Annars hade jag gärna ställt upp som läkhem.. Eventuellt lite längre tid om man hittar någon ägare. =)

    SvaraRadera