Kontakta oss via vår blogg eller e-post ostgotakatterna@live.se

tisdag 24 januari 2012

Vår Musse the King!


Vår Musse åkte fälla till veterinären igår. Det var inte vår vanliga veterinär som tog emot, men Musse blev ordentligt genomgången och nu är bollarna borta, han är tatuerad i örat har fått vaccination och profender och strongholdbehandling.

Vi har sett att han har skakat en del på sitt huvud, så vi anade att det var skabb eller en eventuell inflammation i öronen... skabb vad det och det var MÅNGA djur i hans öron! Att han hört dåligt kan bero på skabben och att han fått skador i hörselgångarna, men nu är det rensat och rengjort och behandlat. De hittade även en skada på hans ena hornhinna i ögat så nu ska vi hålla koll på det och hoppas att det självläker.

Han är en stor kisse, 7 kg tung och bara muskler! Han har ett stort huvud och man vill ju bara ta upp honom i famnen och gosa in näsan i pälsen på honom, men han var vaken så länge som jag var där, så det gick inte, men drömmer om det gör jag! En dag ska jag gosa in näsan i pälsen på honom och han är min gentleman!

Vilken raring han är! Stor och ståtlig och sin egen liksom!


När vi kom hem så var han trött, även att vi öppnade transporten så låg han kvar under filten, han kanske tyckte att det var okej, eller så smider han planer för att ge igen, jag vet inte, men, det får tiden utvisa! Hans juveler är borta, men det lägger vi på vettisen och ser sååå oskyldiga ut! Det var inte vi! ;)

När Musse var hos vettisen så städade vi och gjorde fint i hans rum. Han har ju bara fått sopat men nu har det dammsugits, torkats golv och bytts filtar och dynor, nu har han det rent och fint igen vår Kung.

Han vill inte ligga där det är mjukt, utan bara på golvet, eller på borden, filtar och dynor petar han undan, han har inte kommit på att det är skönt än, men vi hoppas att han kommer på det snart!

Vi håller tummarna för Musse nu och hoppas att det läker snabbt och att han landar och inser att vi tvåbenta bara vill hans allra bästa, hela tiden! Vår hjärtekung, man kan inte annat än att bli kär i honom! Han är vacker vår Kung!

Kram från en lättad
Malin

13 kommentarer:

  1. Bra jobbat igen, Malin. Du är otrolig och jag tror inte det dröjer så väldigt länge innan du fått Musse the King att förstå att det är mysigt att gosa.

    SvaraRadera
  2. Jag är kär!!! Han är så himla lik min fd katt Sixten. Han var också en stor och ståtlig herre med rejäl muskelmassa. Men också ett riktigt gostroll som spann så fort man pratade med honom.

    När jag ser Musse så ser jag Sixten i hans ögon och jag hoppas och tror att han kommer bli en lika underbar katt som honom en dag.

    Kram Musse!!

    SvaraRadera
  3. Vilken suris han ser ut på första bilden. Men nu är han hemma i trygghet igen och förhoppningsvis så blir han en tryggis också :).

    SvaraRadera
  4. <3 till er alla!

    / Barbro

    SvaraRadera
  5. Vad skönt att Musse så att säga är avpappifierad! ;)

    Jag hoppas att du får gosa med honom snart! ♥

    Kram Linnsens, Franks och Lurrvars matte

    SvaraRadera
  6. Bra jobbat att få iväg Musse till vettisen , säger min matte. Jag vet minsann hur ont i rumpan man har efteråt så jag tycker mest synd om Musse jag :)

    SvaraRadera
  7. Vad skönt att Musse kom till vettisen! Blir allt lite rörda när vi läser. Tror att han snart kommer på att det är skönt när det är mjukt och att du snart får gosa! Nosbuff

    SvaraRadera
  8. Musse Monster ska bli Musse Mys?! Även om det lär ta ett tag... Lycka till! NosPuss Wikki

    SvaraRadera
  9. Vi är så glada att Musse kommit så långt på vägen mot sitt nya liv som omhuldad innekatt! *kurr*

    Tass från Imma, abbemissa och taleskatt för klosterkatterna.

    SvaraRadera
  10. Vilken lättnad det måste vara att så mycket lyckades göras samtidigt. Strongt arbete, hoppas också att gossen kommer läka fint och att han snart är redo för nya äventyr, kanske lugnare och mer balanserade sådana :). Håller tassar och tummar.

    SvaraRadera
  11. Hur går det för Musse? NosPuss Wikki

    SvaraRadera