Kontakta oss via vår blogg eller e-post ostgotakatterna@live.se

torsdag 5 januari 2012

Trissan har ordet...


Mjau... det är jag som har fått chansen att tassa den här gången. Alltid försöker Dolly & Molly (småskitarna) hinna först, men den här gången satte jag ner tassen... nu måste jag få berätta och tala om...

Jo, jag bor här, tillsammans med flera missar, de flesta är tama och jag ser noga på när den 2-benta kelar och gosar med dem. Hum, men inte vill jag ha klappar och kel heller, det är inget för en skyggis att längta efter heller, eller?

Jag iakttar i alla fall och håller ett gott avstånd. Sällan finns det nåt godis som kan få mig att komma fram med de andra, nä, maten som vi får räcker jättebra, men jag sneglar på de andra som smaskar godis. Ibland lägger den 2-benta ut lite gottis framför nosen på mig och när hon vänder sig bort så tar jag godisarna, man får inte vara dum heller :).

Här hemma får jag vara precis som jag vill och det är skönt! Här finns det goa bäddar och mat och städade lådor och ibland (läs ofta) så dammsuger den 2-benta och det är inte kul alls, då gömmer jag mig under soffan, jag har lärt tamisarna att göra detsamma, så då får jag sällskap där :) smart jag är va!

Jag sköter mig perfekt men den 2-benta säger hela tiden att jag ska våga komma och umgås lite närmre med de andra, men jag avstår än så länge... men vet ni... den 2-benta har en leksak som jag gillar, fjädervippan, den blir jag alldeles stollig av, den är så rolig! Man får ju inte visa hur roligt det är, så jag tittar gärna bort när hon försöker att locka mig :) såklart.

Hon har en stor korg med leksaker och där finns många saker att leka med, på nätterna är min tid, då hon inte tittar på mig :) då leker jag som bara den... som sagt vad... det är rätt gott här faktiskt :) och jag säger det inte högt, men jag trivs som innekatt!

Musse, snyggisen med stort S, han ska visst till vettisen och ta bort bollarna, bara den 2-benta slutar jobbet, men jag har hört att de pratar om honom. Han blir modigare och tuffare (han ÄR tuffast) och han äter och går på lådan fastän att man kan se, det ÄR himla modigt!

Livet är gott och jag är glad att jag är inomhus nu när vintern kommer... jag har tur och jag hoppas att missen som sitter på trappan ibland också ska kunna få komma in i värmen och få god mat. Den 2-benta säger: jo, den kommer också att få komma in... vi får se när det blir!

En fortsatt god fortsättning och tack för gåvorna på kontot :)

Mjau - på återseende från Trissan

4 kommentarer:

  1. Åh vad vacker du är!!! Så skönt att du är inomhus nu. Hoppas att trappmissen väljer att komma in den också. Vi tror att du väljer att bli tryggis istället för skyggis så småningom.
    nosgos å gottisar
    Maurice & Kajsa

    SvaraRadera
  2. Hej där sötnos !
    Du ska se att du oxå med tiden inser hur mysigt det är med gos o bus på nära håll :)

    SvaraRadera
  3. Men det där fina ansiktet är ju som skapat för att gosa med. Snart ska du se att du ändrar dig och låter 2-beningarna komma nära och klappa dig. Du tror det inte ännu - men det är jättemysigt!

    SvaraRadera
  4. Åh va fin du är! Så himla skönt och höra att du också får vara inne när det är kallt ute *tassarna upp*. Jag tror som Maurice och Kajsa, att du kommer bli en tryggis istället för skyggis. Det viktiga är att du får känna att du hör hemma någonstans och på så vis får din helt egna trygga plats :-).

    Nosgos och Tassklapp

    SvaraRadera