Kontakta oss via vår blogg eller e-post ostgotakatterna@live.se

onsdag 3 augusti 2011

Veterinärbesök för Vithakas bebbar

Igår var vi hos veterinären, inte vår vanliga, utan en annan som tog oss lite mer akut.

Sedan småtottarna blivit klappbara har jag känt att det var "bullar" under deras magar och då förstod jag att jag hade stött på bråck och att det skulle kollas upp snarast.

Samtidigt skulle de få sin första vaccination och allmän status och könsbestämning på dem. Jag har hela tiden trott att alla 3 var tjejer och jag fick rätt. M-H är skyldig mig en kattmat, Bozita :).

Holly, Polly och Molly bestämde M-H men jag ändrade ett av dessa till Dolly, för lillasyster med pricken under hakan är så feminin, så det är klart att det är en Dolly :)


 Dolly ♥

Molly ♥

Polly ♥

Småttingarna var så duktiga hos veterinären och jag var så stolt över dem, mina lånade hjärtegryn!  Inte kul när man ska klämmas på överallt och kollas i rumpan och kännas länge på magarna och dessutom, som belöning få ett stick i nacken som de också klarade galant. Stolt matte var jag och genomsvettig!!!

Bråcken är stora, allra helst på lilla Polly :( och de behöver operation alla tre. Dolly och Molly har tid den 1/9 kl 08.15 och ska vara fastande sedan kvällen innan från 21.00 :( och lilla Polly skulle få en tid inom de snaraste då det verkligen var ett STORT bråck som kan bli livshotande, tarmarna kan trilla ut genom bukväggen! Nu måste jag ha stenkoll på detta och känna på dem och kolla så att det inte blir lila, för då är det verkligen AKUT! Usch, nu är jag orolig!

Pappa Musse väntar kvar i kolonin och nu har vi återigen problem, ingen grävlingfälla! :( Den är utlånad på annat håll. Funderar på att ställa Lotin-fällan och hoppas på tur, men det skulle verkligen bara vara tur och inget annat, och det känns inte som vi är inne i tursvängen direkt!

Det är mycket nu och Vithaka visar framgång genom att ligga i hundburen och till och med bebbarna har varit där och legat. Ska se om jag kan filma en snutt så ni får se dem tillsammans, via kameran som är monterad.

Om man vill skänka en slant inför operationerna på småttingarna så blir vi jubelglada.
Vårt konto:

Swedbank
Clearingnr:8480-6
Kontonr:914618599-7

Sköt om er go vänner
Kram
Malin

6 kommentarer:

  1. Tur att det går att göra något åt bråcken. Små pluttarna! Vi gör en extra insättning av ett litet bidrag på ert konto. Kurr och burr.

    SvaraRadera
  2. Ska genast jama till matte att hon ska sätta in en liten slant till bebbarnas operationer.
    Matte fick räkningen på min operation idag och hon är glad att jag är helförsäkrad , så att det bara är en "liten" del hon ska betala själv.

    SvaraRadera
  3. Malin, ursäkta att jag kanske låter petig, men jag är en ganska lat person och jag vill inte leta efter ett kontonummer om jag ska skänka pengar. Sätt ALLTID ut kontonummer om du vill att människor ska skänka pengar. Kontonumret står säkert nånstans, men jag kan lova dig att du får bättre utdelning o du skriver ut kontonumret i texten.

    SvaraRadera
  4. Nu har jag satt ut kontonumret... förlåt om jag var otydlig :( men nu har jag rättat till det :)
    Kram

    SvaraRadera
  5. Jättebra att kontonumret står där nu. Jag sätter in en slant idag.

    SvaraRadera
  6. Tänk om småtrollen hade varit hemlösa fortfarande... vad hade hänt då med deras stackars små magar...? ...blir alldeles kallsvettig vid tanken!!!

    STOR STOR STOOOR rosbukett till er alla som hjälper kattisarna!!! Och två jättehårt hållna tummar för Dolly, Molly och Polly!!!

    / Barbro

    SvaraRadera