Kontakta oss via vår blogg eller e-post ostgotakatterna@live.se

torsdag 24 december 2009

Lilla Mysan + Maggans kisse

Lilla Mysan som bor tillfälligt hemma hos mig har lite svårt att förstå det här med lådorna och vad man ska göra i dem?! Hon sover gärna i lådorna, men nu sista dagarna så har det ibland hamnat kiss i dem :) bajsar gör hon fortfarande mitt på golvet.

Nu har jag hällt ut torrisar på hela golvet för att se om hon fortsätter att kissa och bajsa där och igår var det mkt bättre, men i morse hade hon både gjort nr 1 och 2 på golvet. Jag har ju tid, så det är inga problem :) men förslag tar jag gärna emot. Hur få den lilla att förstå att kiss och bajs ska hamna i lådan?

Den här lilla raringen är rädd, mkt rädd och tycker inte om när man tittar på henne. Hon blir så liten och kurar ihop sig när jag lyfter på filten för att kolla av läget :( hon får såååå stora ögon och hennes blick säger... "titta inte på mig". Jag talar lugnande till henne och mitt hjärta värker för hennes skull. Jag smeker henne lite med vippan och stänger sedan filten, det är nästan så jag kan höra henne pusta ut... "det är över för den här gången" tid och tålamod och massor med kärlek, thats it liksom :) lilla sötnöten!

Vi gjorde en resa till Maggan i Sthlm för att överlämna lilla 08:an. Jag kopierar in det jag skrev på forumet:

Kom hem i morse, vilket väglag att vara ute i vägarna på Glad men det var det värt!

Jätteroligt och trevligt att träffa både dig och dina missar i verkliga livet, så häftigt Maggan!

För lilla kissen blev det julafton och även för oss i Östgötakatterna. Förvånad

Lilla Lurvan (eller ska jag kalla henne för Moa?) steppade raka vägen ur transporten och hälsade på kissarna och ett litet fräs sedan var det nosen som undersökte precis allt. Lilla gumman hade kommit hem, det kändes så rätt i hjärtat att stenen som har funnits där i så många månader bara smälte bort. Det är så här det ska kännas när man överlämnar en frusen misse, värmen, kärleken som är ovillkorlig och om nu lilla Lurvan kan flina med sin rara mun, då log hon brett.

Hon kom ner för trappen och låg där och spanade på oss och i hennes ögon såg man lågan tändas igen och jag är säker på att hennes tanke var: Kolla in mig, jag är hemma för alltid! Vilket magiskt ögonblick Kyss

Inte nog med detta magiska ögonblick, där allt stämmer 100%, så får vi massor med fina saker Gråter till kissarna i kolonin, massor med jättefina filtar, 2 jättefina transporter och ett fint god julkort och choklad. Hela bilen var full när vi åkte hem!!!

Maggan, du måste vara släkt med tomten?!

Ordlösa med så många lyckokänslor satt vi där i bilen hem, så trötta men så lyckliga!

En kisse hade hittat hem... tack Maggan för att du gav en av våra missar en chans! Vi är dig evigt tacksamma.

Om någon får uppleva en del av det vi i Östgötakatterna upplevde igår så kan jag lugnt säga... det är ett halleluja moment!

Tack snälla för att Lurvas-raringen fick komma hem och tack för att att du är just du, och alla saker som vi fått, hur ska vi någonsin kunna tacka nog?

/Malin


Långt inlägg... med detta vill jag önska er alla en riktigt God Jul!

1 kommentar:

  1. Lilla Lurvan blir en Saga, för hon är en Saga, den lilla, nu har hon gått in i garderoben, ligger därinne lugn och skönt, vill inte bli störd, och vem vill bli det när man sover, gläntar jag på grejorna hon svept in sig i, byter hon gömställe, säger ingenting, bara smyger iväg, när jag inte ser, har ätit och varit på lådan, antar jag, då jag inte sett något, men vill just nu vara ifred, och det får hon så gärna, har tid att vänta på lilla Saga, Sigrid är mer otålig, kryper in, men går ut igen, inget fräs hörs, eller så, utan bara en snabb koll, hon är kvar, okay
    förstår ni vad ni gjort, kört hela långa vägen fram och tillbaka på kvällen och natten Linköping, Upplands Väsby med lilla Saga, i rykande snöstorm. Det kallar jag kattvänner, finns inte ord, för att beskriva vad jag känner, är så lycklig och tacksam för lilla Saga, och er som gjorde det möjligt för Saga att flytta hem och bli 08
    God Jul från oss alla i Väsby
    Maggan47

    SvaraRadera