Kontakta oss via vår blogg eller e-post ostgotakatterna@live.se

torsdag 24 januari 2013

Tarzan & Co


Han är stor ståtlig grabb, i alla fall när han är ute på fri tass i Arkösund.

Vi ska göra ett byte så Tarzan får komma hem igen och Gråis kommer till mig, men bäst av allt hade varit om Gråis kunde komma till ett annat stödhem där hon får tid och tålamod för att få tillit till människor.

Gråis är kastrerad, vaccinerad 1 gång och id-märkt. Hon och Sotnos gick tillbaka till mataren i slutet av maj då vi inte hittade vare sig stödhem eller permanenta hem till dem.

Nu gör jag ett nytt upprop för henne och jag önskar att alla hjälper mig att dela för henne! Hon behöver ett lugnt och tryggt hem, gärna någon med skyggisvana och en snäll tamkatt som sällskap så småningom!

Det här är fina Gråis! ♥

I helgen åker vi till Molly och Dolly och lämnar mat och sand och hälsar på och fikar. Michelle och Simon? gör värsta bakverken och vi får äran att smaka, fyyyy, va bortskämda vi blir... men jösses va gott det är! Tack snälla Simon och Michelle för att ni tar hand om tjejerna!

Med lov från Michelle får jag lägga ut bilder på Molly, njut, för det gör jag! Sötflickan ♥





Kärlek till dem alla!!!!

Kram
Malin
 

4 kommentarer:

  1. Margareta Pennebrink25 januari 2013 kl. 09:19

    Fina tjejerna. Gråis är så fin också, önskar att hon får ett hem, vilket jobb du gör Malin, för att alla ska få det bra. kram finaste Malin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är viktigaste, att missarna får det bra, eller det bästa hem som kan tänkas åt dem alla. De är värda en ägare som värdesätter dem efter deras egna förmågor, vilket jag hoppas kunna hitta till Gråis och Co! Att Tarzan får gå tillbaka är det bästa för honom, han trivs inte inne och ropar och vill ut igen :(
      Man kan inte mer än testa, så nu får vi satsa på Gråis istället och hoppas och hålla tummarna för henne!
      Kram

      Radera
  2. Jag hoppas det går att hitta bra permanenthem för alla katterna. Ibland tar det lite tid, men till sist brukar det ju gå. Frågan är ju bara vad man gör under tiden med de som är svåra att placera.

    SvaraRadera
    Svar
    1. I det här läget var bästa lösningen att Tarzan fick komma tillbaka hem igen. I många andra fall finns inte den lösningen, men den här gången hade vi tur.
      Gråis (Magi) som kom till Jessika och Tarzan som kom hem till husse igen.
      Lycka!

      Radera