Kontakta oss via vår blogg eller e-post ostgotakatterna@live.se

tisdag 31 maj 2011

Hur många är de?


En av bebisarna är himla nyfiken, eller de är nyfikna allesammans faktiskt, till och med mamma Vithaka (under) som håller koll på var jag är. Om jag kommer för nära så smiter de under rampen och slickar sig runt munnen, som nervösa och rädda missar gör. Lilla mamma Vithaka <3 hon är så duktig med sina små!


Mamma Vithaka håller span!



När jag smyger utanför häcken se ser de mig och håller span. Mamma Vithaka säger såklart till när det får räcka med fotografering, då buffar hon till sina bebbar för att de ska gå in i trygghet under rampen och in under huset.

Musse har skymtats också och det är klart, mamma Vithaka är nog i löp igen :( så de måste komma in så snabbt det bara går.

Jag chansar inte, de måste vara ute så länge att jag känner mig trygg att ingen bebbe går kvar där :( för det skulle vara hemskt och fruktansvärt!

Så... nya bilder kommer kanske ikväll... jag tror att vi åker en gång på dagen och en gång senare på kvällen för att kunna se ordentligt :).

Malin

5 kommentarer:

  1. jag o belle håller tummar o tassar att allt går vägen o att den där nedrans fina musse kommer in till sist....

    SvaraRadera
  2. Du vet vad jag har lovat, Malin - får du in Musse så betalar jag hans kastrering!
    Kramar Wikkis Stora matte

    SvaraRadera
  3. så fina dom är, och hoppas dom inser att hos dig får dom det bra
    Maggan47

    SvaraRadera
  4. Mjam såå sööta dom är !
    man riktigt ser på bilderna hur nyfnikna dom är :)

    SvaraRadera
  5. ta med dig den långa fjädervippan och sitt och lek med lite oskyldigt vet jag och se hur de reagerar. vem vet efter några gånger kanske de små inte kan hålla sig längre och är tvugna att komma ännu närmare;) de är ju bara för söta.

    SvaraRadera