Kontakta oss via vår blogg eller e-post ostgotakatterna@live.se

måndag 19 september 2011

Polly är med hem igen ♥

Jag var inte så positivt inställd idag när vi åkte mot Södra Djursjukhuset och jag var så nervös och utom mig av oro, trots att det inte alltid syns på utsidan, så finns oron där HELA tiden! Min oro för Polly var stor och jag trodde att jag skulle ha med mig, en för alltid sovande misse hem i transporten.... men....

hon är med hem och hon ska få sin operation den 5:e oktober. Hon var så duktig och jag är så stolt över henne, för hon är en blygis som inte alls tycker om att bli pillad och klämd på. Hjärtegrynet hade svårt att slappna av och det är ju inte lätt att känna på en misse som är stel som en pinne.

Emjon var med mig hela tiden och stöttade och gav kraft, för ensam hade jag inte klarat det här! Emjon, tack från hela mitt hjärta. Tack även för bästa middagen och att vi fick hälsa på hemma hos dig, för fikat och för att jag alltid känner mig hemma och välkommen tillsammans med dig. Dina missar, Trollet och de andra.... ja, de är så vackra och du har ännu en gång bevisat att du är min vän genom att vara där, som så många gånger förut jag är så tacksam. Vi fick även presenter till missarna, ska visa bilder i nästa inlägg :) tack kära Emjon.

Veterinär Erik Elfström hade ett otroligt mjukt handlag med Polly och han var så försiktig och så öm mot henne, varsamheten finns i hans händer och bara fina hanteringen av Polly gjorde mig otroligt lycklig i både kropp och själ. Det var så rätt att komma dit och känna att det finns respekt för både ägare och djur. Han förstod redan innan att för mig är Polly just Polly och inte vilken huskatt som helst, var och en ska behandlas som en egen individ och få en alldeles egen respekt, vilket hon fick. Tack för ett mycket ömt och trevligt och empatiskt bemötande, det uppskattar jag så otroligt mycket.

Kanske att Polly bara är en hittekatt för vissa men för mig är hon Polly som ska få en chans när det nu finns en kunnig veterinär som faktiskt kan tänka sig att operera henne!

Jag inser att jag har glömt att tacka för alla gåvorna som har inkommit till Östgötakatterna, men de finns redovisade här :) så ni ser att jag sköter min redovisning! Otroligt ödmjukt tack från mig och alla missarna i Östgötakatterna, vi är otroligt tacksamma





 

4 kommentarer:

  1. Å så roligt att Polly kommer att få sin operation. Vi här i klostret kommer att vara med er i tankarna hela dagen. Vi förstår också att Polly har en särskild plats i ditt hjärta och vi har den största respekt för allt du gör för katterna. Det är ett fankattiskt jobb du gör, Malin.

    Kramar från Otterbäcken/Gitte

    SvaraRadera
  2. Vilka bra nyheter, även om vi förstås inte kan andas ut riktigt ännu. Sa man nåt om kostnaden för operation? Finns det medel avsatta för detta? (Ursäkta mitt krassa inlägg, men man kan inte bortse från ekonomi ens när det gäller små katter).

    SvaraRadera
  3. Hipp Hurra för att Polly ska opereras !
    Jag o matte ska hålla klor och tummar i kors för att allt ska gå bra !

    SvaraRadera
  4. Lilla jag igen :)
    Jag har ett liten bloggaward till er på min blogg.
    Tycker du/ni är väl värda lite xtra uppmärksamhet !!

    SvaraRadera