Kontakta oss via vår blogg eller e-post ostgotakatterna@live.se

onsdag 17 november 2010

Alice hade inte FIP

Idag kom det sms från Maggan där hon berättade att hennes veterinär hade obducerat lilla Alice och sett att lilla gumman inte hade FIP utan hade ett medfött hjärtfel och det var därför hon avled
så snabbt. Inte för att det gör sorgen mindre eller lättare :( på något sätt.

Det är alltid skönt att få en förklaring.


R.I.P lilla Alice fd Coffee

Underbara Maggan... tack för den allra bästa tiden som Alice fick hos dig! Vi hade såklart önskat att hon skulle få många, många år tillsammans med dig och dina andra missar :´(

Många kramar
Malin

3 kommentarer:

  1. precis som du skriver malin så är det bra att få veta vad det var....lindrar inte sorgen det minsta för maggan men behöver inte fundera på FIP iaf....

    SvaraRadera
  2. Till minne av Alice - jag öppnar en auktion på min blogg idag och intäkten från den kommer att gå till Östgötakatterna!
    TassKram Wikki

    SvaraRadera
  3. hjärtfel hade Alice, svårt dessutom, och därför hon dog så fort, hade inte en känsla heller att det var FIP, då allt hände så hastigt, märkte vid kvart i 12 att hon blev jättesvag, och benen vek sig, ringde veterinären, och vi var där halv 2, då var hon redan död,
    hade också en känsla av att hon var så väldigt stillsam, lekte aldrig, såg däremot gärna på när duracell Sigrid skuttade runt,
    berodde så klart på att hon inte hade krafter, kände också på hennes kropp att hon inte la på sig något, trots att hon åt så mycket, men är ju så med hjärtfel att man ofta inte tillgodogörs sig proteinet i maten, hon hade samma beniga kropp som Beata har, kände varenda revben, och en knotig ryggrad, så jag ringde ner till min vet som tjänstgjorde måndag, och visste att Alice var kvar, och han lovade obducera henne, som han gjort förut med Timjan och hennes skelettcancer, samt Saga med FIP,
    han forskar i katters sjukdomar, och blev intresserad, så han gjorde det utan kostnad, känns som om jag bara förser honom med katter med konstiga symptom,
    han trodde inte heller på FIP, även om veterinären sagt att hon var gul, och det var det som sagt var inte, utan svårt hjärtfel, som gör att unga katter inte blir gamla katter, tacksam i alla fall, att jag fick henne så pass tam att jag fick pussa och klappa henne, och hon dog trygg,
    men svårt är det i alla fall,
    i natt har Sigrid rejsat och slitit ner allt som fanns på övervåningen, och sprungit upp och nerför trappen, och kastat blickar bakom sig, så jag vet vilka hon har lekt med

    SvaraRadera