Kontakta oss via vår blogg eller e-post ostgotakatterna@live.se

lördag 21 november 2009

För skygg för att leva? (Malins tankar och moral)

Vem kan bedöma vilken kisse som har rätt att leva eller inte? Vem besitter den förmågan att avgöra att just den här kissen inte har rätt till sitt liv?

Katten måste bedömas i vardaglig hemmiljö och få den chans som den har rätt till, tycker jag!

Jag som själv har en skyggis (som numera är mer eller mindre tam) vet att det går att få en skyggis tam och det krävs bara sunt förnuft, tid, tålamod och massor med kärlek!

I "vår" koloni finns det kissar som är blyga och de som är mer framåt, alla ska få en chans och kan inte bedömas i den miljö där de lever nu!

Vi strävar mot att ge kissarna ett permanent hem där de får utvecklas och bli de individer som de är ämnade att bli!

Har du rätten att leka gud?

Jag ger kissarna en chans, det är jag stolt över och jag har inte en enda sekund ångrat att Mamsen kom hem till mig. Hon fick en chans och hon lever tillsammans med mig och min familj på sina villkor. Hon är ljuvligt underbar och att få känna hennes päls under mina fingrar, att höra henne "kurra" njutandes av min beröring... då vet jag, hon trivs här med oss!




Jag kommer aldrig släppa mitt tänk på att katten har rätten att leva, för jag är inte gud! Är du?

Malin med hjärtat fullt med dunk för Mamsen och alla andra skyggisar därute!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar