Kontakta oss via vår blogg eller e-post ostgotakatterna@live.se

onsdag 8 januari 2014

Nödrop...

Uppdatering om Vadstenakatterna!

Vi (jag & Bertil) ska hjälpa till att fånga in katterna i Vadstena, om man vill/kan hjälpa på något sätt så kan man kontakta Djurfonden.se Ann-Cathrine Bodger. 

Ingen insamling kommer att ske för dessa katter via Östgötakatternas konto :)

/Malin

Det har kommit ett nödrop om ett gäng med katter...

Ingenting är klart ännu, men det finns ett gäng med katter som behöver bli kastrerade och synade lite i sömmarna!

Alla vet väl vid det här laget att man ALDRIG någonsin får mata katter utan att ha en tanke med det hela. Att bara mata dem hjälper INTE utan man måste gå vidare i sin plan också och göra rätt!

Vi vet inte hur många de är, men vi vet att de behöver hjälp akut innan det blir ännu fler bebbar där, för bebbar blir det vare sig man vill eller inte! Ni har väl inte glömt att en katthona kan föda 120 ungar under sitt liv? Jag har inte glömt :(

Tanken är att katterna ska bli en fin grupp med kastrerade katter, men det krävs en fortsättning också! Någon måste ta ansvar för att mata och syna den här gruppen och göra det enligt schema!

Nu är det här stället, som vanligt, ca 10 mil ifrån mig, men de behöver H J Ä L P!!!

Jag vet inte så mycket mer... kanske att jag vet mer efter helgen?

Återkommer

Kram
Malin som önskar att tanken sträckte sig längre än till mat :(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar