Kontakta oss via vår blogg eller e-post ostgotakatterna@live.se

onsdag 2 maj 2012

Uppdatering Topaz

Hej vännen!

Det är så roligt att dela med mig av framstegen som Topaz gör och är också glad att du gillade filmerna. När man har med blygisar att göra så tar det tid och inte alltid så lätt med korta filmsnuttar om man vill se hela händelseförloppet. Vet också att vi ser kissarna med samma ögon när det gäller att locka fram dem och hur modet ökar.

Topaz väljer allt oftare bäddarna utanför sängarna på nätterna eller också ligger han på lådan framför. I går kväll när jag som vanligt låg och tittade på tv kom han upp i Kalles säng. Efter en stund klev han över i min säng och lade sig mellan mina ben och började tvätta sig lite. Hans intresse för att jaga fötterna håller i sig så nu kan vi kalla oss nåldynorna. Försöker verkligen att hålla fötterna stilla men det är svårt när man ligger och sover för självklart rycker vi till och leken uppmuntras.

Lite senare får Topaz syn på min hand  som ligger utefter sidan och jag ser hur han försiktigt smyger framåt och snabbt testar med tassen om bytet rör på sig. Inget händer så då testar han en gång till och sedan tar han ett ordentligt tag med klorna och försöker dra handen till sig inte så skönt men jag drar försiktigt bort handen. Vill att han skall förstå att händer inte är farliga testade igår med räkor som han gillar nosade men vågade inte riktigt ta den. Oerhört härlig känsla när han kliver omkring i min säng fast jag är vaken.

Ett stort bevis på att han blivit mycket modigare är att han gick utefter hela sidan på mig nära och ut på sängbordet och kollade in vad jag hade där och tog sedan en slurk ur mitt vattenglas. Sedan hoppade han ner och började leka med en Malinboll tog några rundor i Las Vegas och jag kan inte se mig mätt på lilla busungen. 

När jag tänker tillbaka på hur blyg lillkillen var när han kom så är skillnaden väldigt stor och han växer för varje dag på alla sätt.  När vi leker med spöt med snöre och fjäder är det helt underbart att se hur stolt han blir när han med raka ben och högburet huvud bär iväg med bytet.

Igår kväll var det lite problem här med alla som måste ha fyrverkerier på valborgsmässoafton inte lika besvärligt som nyår men ett elände är det när man har skotträdda hundar. De småskäller gnäller och hyperventilerar och det är svårt när man inte har någon kontroll över det. Kollade in Topaz hur han reagerade men han tog det väldigt bra och låg kvar på lådan fast han hörde det trodde faktiskt att han skulle försvinna in under sängen.  

Kramar och nospussar från oss alla här
Else-Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar