Kontakta oss via vår blogg eller e-post ostgotakatterna@live.se

onsdag 16 maj 2012

Små frön

Det går sakta men säkert framåt med småttingarna här hemma, Mammisen hjälper till så mycket hon bara kan, visar att jag inte är farlig att man kan kela och gå upp i knät och leka över mina ben och ta godisar ut handen, ja, allt det missarna behöver för att bli lite tryggare.

Sotarn 
Sotarn slappar i bädden som han älskar, just den här är hans favorit, jag kan vara mycket nära och ge godis som han ibland tar, men först fräser han lite för säkerhets skull såklart, varför gå ifrån vanan?


Busan
 Lilla Busan är mindre rädd, men jag får inte klappa henne, hon fräser och lägger öronen bakåt, så då väntar vi lite till. Leka tycker hon är rätt så kul, med laserpekaren, på lagom avstånd... var sak tar sin tid :)


Pricken
Han är en riktig raring och försöker sno allt godis, han är snabb som en vessla. Han gillar kel och gos och ligger gärna länge med magen uppåt så man får syna honom noga och kela såklart.


Banditen
Här är blygaste misse för tillfället, men öronen står inte alltid rakt ut som en propeller längre, framsteg. Han kommer ta tid på sig innan han är mogen för ett nytt hem. Han har alltid varit blyg, även i kolonin när han smög och inte alls ville vara nära, utan väntade långt bort på att vi skulle kasta godis åt honom, lilla älsklingen, honom måste jag älska extra mycket och länge

Pricken och Mammisen
De här busfröna ligger gärna tillsammans och leker mycket och är bäst på att klättra i kompostgallret. Söta fina missarna!

I morgon görs det infångningsförsök med Svartis och Peppe, hoppas att vi får in dem. Span efter blåpadda 2 och på fredag går Gråis och Sotnos tillbaka till mataren. Lycka till fina tjejerna!

Ha en fin dag, jag ska njuta av sällskapet av fina missarna jag

Kram
Malin  

3 kommentarer:

  1. Det är så roligt med glimtar från missarnas liv i ditt kök! Den ena sötare och finare än den andra.

    Hoppas, hoppas, HOPPAS att ni får syn på nr 2 och ännu hellre att ni hittar ungarna oxå! (Man kan väl få sväva lite i det blå och inbilla sig att turen ska vara på er sida?)

    SvaraRadera
  2. Sitter här och håller tummarna. *Komsi komsi fina kissar, in i fällan nu!*

    / Barbro

    SvaraRadera
  3. Så fina allihopa!

    SvaraRadera