Kontakta oss via vår blogg eller e-post ostgotakatterna@live.se

tisdag 5 januari 2010

Kolonin

Chocolat, som vågade äta ur handen på mig

"Namnlös" (Fläcken?), äter också ur min hand, går att klappa

Pricken, och "den nya"
Åter båda två ur handen, går även att klappa kissen längst till höger

Har varit ute vid kolonin de två senaste dagarna för att kolla läget och se vilka kissar som syns till. Vi har oroat oss lite då kissarna hållt sig undan ett tag (förmodligen av kylan) men nu är där över tiotalet katter igen. Igår när jag kom dit satt 3 på trappan och när jag åkte hemåt så var där 10. Idag såg jag 6.

Mutar dem med godis och det går alldeles utmärkt. Fyra av dem äter ur handen och två lyckades jag klappa. De har vassa klor de små liven, men vad gör några rivmärken här och där, de vill ju bara åt godsakerna... :)

Idag såg jag också att de verkligen fryser om sina tassar i denna fruktansvärda kyla, -17 C. De stod på stentrappan och lyfte tass på tass för att slippa stå rakt på marken. Hjärtslitande att se... Ska se om vi åtminstone kan lägga dit några tidningar som isolerar, iallafall där de äter. Inte ska de behöva frysa så om tassarna för att få i sig lite mat.


/Lina

1 kommentar: