Kontakta oss via vår blogg eller e-post ostgotakatterna@live.se

torsdag 7 januari 2010

Bönan visar sig.

Jag fick ett plötsligt infall igårkväll att ta steget från "skymmningsskugga" och visa mig...har ju hört matte sucka och säga:skulle så gärna vilja se Bönan i dagsljuset. Och en sak kan jag säga...Jag tål att tittas på *L*

Hursomhelst så hann matte bara in och sätta sig i sängen ja..ja..lampan var fortfarande tänd, så promenerade jag i hela min längd fram från mitt krypin under sängen, kollade runt tog en extra titt på matte..ställde mig raklång med tassar upp på sängen....men jag blev lite konfunderad...visst var det matte som satt där men så stilla, såg ut som hon inte såg mig inte sa hon något heller...ja människorna är allt bra konstiga ibland om ni vill veta min åsikt.

Nåja..var åter fram till nätdörren..konstigt..jag ser bra ut i hallen men det går inte att komma ut där, så istället så ägnade jag mig åt lite träning sen...måste ju hålla kroppen i trim och nätdörren är bra att klättra på *L*

Varm i kläderna eller som vi säger pälsen...så hoppade jag upp i sängen och jamade lite med matte....blev inga långa diskussioner matte var inte så talför bara såg lite konstig ut.

Större delen av natten tillbringade jag på taket till buren för där hade jag bra koll på matte som sov i sängen.

Nu känner jag mig rätt stöddig och modig *L* så även imorse var jag framme ett par gånger och visade mig, verkar som matte återhämtat sig från var det nu var...hon pratade mera eller om sanningen ska fram hela tiden.

Fått besök av Katja.tamkatten som tydligen bor här, hon kom in till mig..tycker hon är ok, verkar vänlig och kommer inte fram och tvingar sig på mig..däremot gillar hon mitt käk, får ha ett öga på henne tror jag.
Hon kollade in buren och då ville jag följa med henne för att visa runt lite men då blev hon försiktig och drog sig undan.
Nåja...får bjuda in henne igen man ska ju inte vara för på sig...jag tror vi kan bli vänner med tiden.

Tass Tass på era alla fyrbenta.
//Bönan

3 kommentarer:

  1. Bönan vad modig du är som visar runt så där, och matte är säkert jättesnäll, tar lite tid bara att vänja sig vid 2 beningar, 4 beningarna här är okay, vi leker ihop Sigrid och jag, men matte, som 2 beningen heter, är jag lite rädd för, fast Sigrid säger att jag inte behöver vara det, och visar mig hur skönt det är att kela, då spinner jag, och mjölktrampar, men vill vara en bit ifrån
    tass från Saga, en kompis från kolonin

    SvaraRadera
  2. Roligt att höra hur du har det Saga, har tänkt på dig. Håller med dig ang tvåbenta men inatt så låg jag i sängen vid kudde hos min matte....tycker hon kan dela med sig av sängen , den är enormt stoooooooor och jag behöver bara en lite liten plätt ju.
    En liten undra...låter du din matte klappa och kela med dig??
    Jag har inte tillåtet det än...men...¤viskar¤ oss emellan så verkar det mysigt.

    Tass tass
    //Bönan

    SvaraRadera
  3. tillåter det INTE, men kan ta en skinkbit från handen, och äta upp, önskar ibland att jag hade ögon i nacken när jag äter, så jag ser vad matte gör, men märker jag en rörelse, så drar jag, men tittar gärna på avstånd, när katterna klänger på matte, ligger i sängen på dagen, när matte är uppe, sigrid och jag, leker gör jag i alla fall, det är kul, massor med saker att undersöka, men jag är nattdjur, säger matte, kommer fram vid 9, och då är det mörkt och mysigt, det gillar jag
    Saga som också säger tass till sin kompis

    SvaraRadera