Kontakta oss via vår blogg eller e-post ostgotakatterna@live.se

torsdag 21 januari 2010

Fläcken och Nostippen

De bor hemma hos mig för att komma till ro och få äta gott och vila ut och läka efter kastrering, vaccinering och chip hos veterinären.

Lilla Fläcken har hittat sitt ställe, samma som Mysan hade till en början, under min stora byrå, där ligger hon och spanar väl gömd för mig. Jag smygtittar lite ibland och ligger gärna på golvet och småpratar med tjejerna!



Lilla Nostippen, som vi tror är mamma till Tippen, är mer mindre tam än Fläcken och har parkerat sin rara kropp bakom tv-n där hon tittar nyfiket på mig varje gång jag kommer hasande med något i händerna. De äter inte när jag sitter i rummet, så ibland så måste jag gå ut så de får göra sina behov och äta och dricka osv.


Första natten ropade Fläcken och ropade och ropade och allt man vill är ju att ta upp henne i famnen och krama mod i henne, vilket inte fungerar så bra :) som alla vet som jobbar med skyggisar. I alla fall så svarade jag henne varje gång... "såja, lilla gumman, det kommer att bli bra" och hela tiden känner jag mig som en skurk! Sitter jag här och ljuger för dem, eller finns det ett hem för gullungarna därute?

Dom önskar sig ett hem med en alldeles egen familj och god mat och värme och kärlek och TÅLAMOD framför allt :). Det är inte säkert att de här kissarna kommer att bli några knäkatter någonsin, men de kan komma att bli tama och få chansen att leva på sina villkor och bli accepterade precis för vad de är och i min värld är det så det ska vara :).

Vill absolut inte störa kissarna med att fotografera dessa just nu, men kanske en annan dag. Just nu är det bara god mat och vila och snälla ord som gäller :).

Tack snälla ni för gåvorna till kissarna, det kommer väl till pass nu när alla ska tas in för kastrering innan det blir vår.

Om du kan tänka dig att ställa upp och vara slusshem under läkning (ca 14 dagar) så ta gärna kontakt med oss på vår mail.

Tass hälsar Nostippen och Fläcken
och jag önskar er en god kväll

/Malin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar