Kontakta oss via vår blogg eller e-post ostgotakatterna@live.se

söndag 27 december 2009

Vetrimoxin till Mysan

Urinprovet visade ingen urinvägsinfektion men däremot väldigt högt socker. Kissar kan få högt socker pga infektion i kroppen.

Nu testar vi med medicin och på torsdag ska det lämnas nyss kissprov och ny kontakt ska tas med veterinären.

Om det inte går över så måste det till en större utredning för Mysan, så nu får alla hjälpa till att hålla tummarna för att medicinen hjälper henne omedelbums, så hon blir en pigg kisse igen.

Vi har byggt henne en stor bur(med hjälp av kompostgaller) med lådor, mat+vatten och bolåda och filtar för att begränsa hennes kissområden. Det är inte lätt att få dem att sluta när de väl har börjat :) så nu minimerar vi hennes utrymme för tillfället tills hon går på lådorna och förstår vad de är till för.

Lilla Mysan var verkligen rädd idag, alldeles platta öron som låg ner på huvudet :( lilla raringen, det var så jag blev rädd jag med! Stora ögon som inte blinkade och hon fräste ljudligt och högt "LÅT BLI MIG DUMMA".

Har hört att Maud har nyheter om Bruna Bönan också, som jag tycker att hon ska skriva här, så vi alla får njuta lite granna av våra andra fina kissar :)

Kram
/Malin

1 kommentar:

  1. högt socker p¨grund utav infektion? det har då jag aldrig hört talas om..hmmm..

    SvaraRadera