Kontakta oss via vår blogg eller e-post ostgotakatterna@live.se

torsdag 24 december 2009

Dumlan & Tippen

Dumlan och Tippen har anpassat sig väldigt snabbt till sin nya miljö, det har inte skett en endaste olycka på golvet utan de går på lådan båda två, och det är toppen. Bådar verkligen gott för framtiden! De har börjat fräsa lite mer, framförallt Dumlan (Tippen är lättflörtad) men inte mer än ett par fräsningar. Klappar och gosar med dem så fort jag går in i köket och brukar lägga mig ner och blinka och prata med dem. De verkar uppskatta detta, blinkar tillbaka och lägger sig ner för att sova. Så härliga så... Busar gör dem, men bara under nätterna eller när vi inte är hemma. Filtar ligger hullerombuller. De har börjat intressera sig för en lekpinne så den ska jag använda alltmer när jag jobbar med dem.

Men vilken tur att vi tog in dem båda samtidigt, de ligger hela tiden tillsammans - bästa vänner, tveklöst!

I förrgår var jag, Malin och Bertil i Stockholm och lämnade över Maggans kisse som nu har fått ett namn, Saga. En riktig julsaga! Jag kom hem runt 4 och Malin & Bertil ännu senare men det var verkligen värt varenda sekund. Saga har verkligen kommit HEM. Känslan vi hade när vi åkte hem igen var helt underbar, det är så det ska kännas i hjärtat när man lämnat av en kisse.

En mycket god jul önskar jag (och vi i Östgötakatterna) er alla och PÅMINNER återigen om att vi behöver fler som kan ta sig an en kisse eller två, vi människor sitter inne och myser under julen men fortfarande finns ett 15-tal katter som vill komma in och mysa i värmen.

/ Lina som inte riktigt kan glädjas åt att det är julafton.

1 kommentar:

  1. kan inte heller riktigt glädja mig, när det är fler som fryser, men Saga kan jag glädjas åt, hon har hittat en transportbur under trappen i hallen, där hon har utsikt mot kök, trappan upp, och hall, där ligger hon och spanar, är också ute på nätterna och rör sig, har jag sett, men så i kväll låg hon på garderobstaket i hallen, trappa upp, så man kan gå ut på det, låg länge där, och jag satte mig i trappen och blinkade åt henne, hon blinkade tillbaka, och jag stack in handen till slut, och fick stryka henne över huvudet, under tiden pratade jag med henne, en lång stund satt vi så, sedan hämtade jag skinkbitar, till henne, hon låg kvar, rörde dom inte så länge jag satt där, men när jag gick, tog hon dom, och sprang ner till transportburen, och la sig, lilla gumman, så söt, tack för den finaste julgåvan någon kan få, en liten en, som kommer in från kylan, hon är jätteduktig med lådan också, inte hänt något bredvid, har sett henne gå därifrån, och äter bra
    Maggan47

    SvaraRadera