Kontakta oss via vår blogg eller e-post ostgotakatterna@live.se

måndag 21 december 2009

Maggans kisse inne

Helgen har flytit på riktigt bra om jag får säga det själv... Bruna Bönan är fortfarande inlagd hos veterinären men vi håller tummarna för att hon är så pass pigg att hon kan kastreras under morgondagen. Denna böna ska sedan till Maud och vila upp sig.

Maggans kisse gick i fällan i eftermiddags, vilken glädje! Hon fick komma till veterinären nu ikväll och ska förhoppningsvis tas om hand imorgon. Avvaktar besked från veterinären. Men vilken ljuvlig liten sak.... Man blir så kär i alla pälsisar!

Hittills har 5 katter kommit in och det är kanonbra! Vi skulle dock kunna ta in många många fler men vi har dessvärre ingenstans att göra av dem. Vill återigen be alla ni som följer vårt arbete att höra med vänner och bekanta om de har någon vrå över. Det är så kallt ute och kylan gör kissarna sjuka!

Dumlan och Tippen är nu inkvarterade i mitt kök där de har det varmt och mysigt. Inget bråk mellan de två, de ligger tätt intill varandra, av vad jag förmodar är gammal vana. Dumlan tycker om att sova i kattlådan bland all sand, det är väl också av gammal vana.. Tippen däremot ligger hemskt gärna i "kojan" som är mjuk och mysig. Har klappat och gosat med dem under kvällen samt mutat med morotspure och mjukmat. Mums tyckte de och slickade fingrarna rena. Ett par fräsningar har jag hört men absolut ingen antydan till aggresivitet. Har också fixat till deras ögon, mycket smuts som satt fast där. Båda två har piggnat till rejält sen de kom hit, Dumlan utforskar utrymmet och verkar vilja hoppa upp på köksbänkarna. Lådorna har inte använts hittills och ingen olycka på golvet har ännu skett. Blir intressant att se hur natten förflutit.. Hullet är väl OK, iallafall för Tippens del av vad jag kan känna. Dumlan är däremot ganska tunn och jag kan känna kotorna på ryggen. Min magkänsla säger att dessa två kommer bli världens gosbollar.... Men man måste jobba med dem. MYCKET.

Ålder på tjejerna uppskattade veterinären till 5-6 månader.

/ Lina, som redan blivit kär, så kär... Den person som framöver får ta hand om dessa kissar kan känna sig lyckligt lottad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar