Kontakta oss via vår blogg eller e-post ostgotakatterna@live.se

lördag 19 december 2009

Uppdatering om Mysan + kolonin


Lilla Mysan kom hem till mig i torsdags kväll. Hon är ruskigt mager och äter som en liten häst, vilket är positivt.

Hon har lite svårt att förstå det här med lådans funktion, så nu monterade jag ner Erikas (dotterns) säng igår kväll för att slippa kiss i den. Hon kissar gärna mitt på golvet så det är stora pölar lite här och var.

Fick låna en flaska Dettol av Maud idag så det har jag skurat som en tok med.

Hon fräser rätt bra den lilla raringen och vill inte bli klappad. Jag sitter där en stund och läser Nalle Puh för henne, precis som jag gjorde för Mamsen :) undrar om det är uppskattat? Mysan blinkar i alla fall tillbaka och jag smeker henne lite med elementpenseln för att hon ska vänja sig sakta men säkert. Lilla gumman, vilka stora, rädda ögon hon har, hon berör mig så mkt, precis som alla kissarna i kolonin.

Idag var jag, Maud och Bertil och dottern Elin och försökte att fånga in de kissar som har prio och visst var Maggans kisse där och åt, med 3 andra samtidigt i fällan :) sedan kom mataren som hade missat att han INTE skulle mata när vi var där :( och sedan var det kört för dagen.

Bruna Bönan har en infektion och blir inte kastrerad ännu, men Tippen och Dumlan är kastrerade, vaccinerade och chippade, vilket är himla bra! HURRA!

Får se om de kan bli Östermalmsbor kanske? :)

Nu tycker jag att Maggans kisse (lurvrumpan) ska stövla raka vägen in i fällan i morgon, omedelbums, så att 3 kissarna får åka till Sthlm samtidigt :) så de får sällskap av varandra dit, det skulle vara toppen, tror jag!

Nu ska jag nog läsa lite mer Nalle Puh för lilla Mysan och sedan ska jag sova så att jag orkar med morgondagen och en himla massa minusgrader, suck! Stackars kissar som går ute i den här kylan, det är hemskt att se dem!

Uppdaterar i morgon efter nya försök :)

/Malin

1 kommentar:

  1. lilla Mysan undrar nog vad som hänt, men så skönt att hon är inne i värmen, och vilka vackra ögon hon har, lycka att dessa katter är inne, ännu större lycka om "fler" katter fattar att inne är skönare, vilka hjältar ni är som trotsar vädrets makter för dessa små
    Maggan47

    SvaraRadera