Kontakta oss via vår blogg eller e-post ostgotakatterna@live.se

söndag 20 december 2009

Tippen-Tippan

Efter kontakt med vår veterinär Karin Jonsson i Hjulsbro så fick jag lite mer information om de kissarna som är hos henne nu.

Bruna Bönan har samma infektion som lilla Mysan och behandlas så att febern går ner så hon kan fixas i ordning (kastrering, vaccinering och chip). Hon har stora tovor och kommer att rakas delvis så att lilla tösen kan röra sig normalt igen.

Dumlan är "färdig" men stannar kvar så att alla katterna åker samtidigt därifrån.

Tippen-Tippan är en hermafrodit (dubbelkönad) så operationen blev större på henne/honom då de både tog testikel, äggstock och halv livmoder. Hade hört det någon annanstans, men aldrig varit med om det själv, jaha, vi har en liten hermafrodit i gänget här :) välkommen in sötnöten säger jag!

Idag åker vi ut igen, jag, Maud och Bertil och gör nya försök att få in kissarna!

Håll tummarna!

/Malin

4 kommentarer:

  1. hej.
    va skönt att alla ska åka därifrån samtidigt.
    nej ,jag har aldrig hört talas om en hermafroditkatt faktiskt....är det dyr operation som måste göras på henne/honom?
    /tass

    SvaraRadera
  2. vad skönt att alla får åka samtidigt, och har inte heller hört talas om hermafrodit, men blir väl kastrering, fast lite mer omfattande, skönt att allt gått så bra, och dom är inne i värmen alla
    Maggan47

    SvaraRadera
  3. verkligen bra jobb ni gör, har ni något konto som man kan sätta in en julgåva på?
    /Martina

    SvaraRadera
  4. Helt fantastiskt underbart arbete ni lägger ner på missarna..och vilket kanonresultat som åstadkommits i denna vargavinter och allt!!! Blir varm ända in i märg o ben när jag får ta del av de missar som kommit in i värmen...dom kommer att vara evigt tacksamma, det är jag helt övertygad om..

    Nu far jag till min far över några dagar..därför vill jag önska er alla den bästa av jular..koppla av med nära o kära..med katter, kaffe, lussekatt o glögg!! Återkommer till stan på annandagen..
    Varmaste kramisar till världens bästa jägare!!

    SvaraRadera