Kontakta oss via vår blogg eller e-post ostgotakatterna@live.se

söndag 30 september 2012

Long time no see

Jo, vi är kvar, vi har bara tagit en liten paus från bloggar och internet, det var välbehövligt kan jag säga :/

När en katt går vidare till Skaparkatten så blir det lite rörigt och konstigt i flocken och den förändras och var och en försöker att hitta sin plats igen, sånt tar tid och det är viktigt att låta det ta den tid som det tar.

R.I.P lilla Grynet, för alltid i mitt minne och i mitt hjärta!

Tusselina har kommit i retur och är halt på ena bakbenet. Hon har varit hos vet och de har röntgat henne utan att hitta något fel på henne :( så nu är det full koll som gäller och vi får avvakta och se om det blir bättre om inte annat så blir det vidare utredning och såklart att lilla gumman ska få den hjälp som hon behöver! Hon har också fått metacam i 10 dagar och det har inte hjälpt. 

Åter igen, det är otroligt viktigt att försäkra din katt om du inte har gott om pengar, eller kan låna av någon. När olyckan är framme kan det bli så illa att man är tvungen att välja att låta missen somna in för att man inte har råd! Din katt är väl värd 50 kr/ månad?

Har ni haft någon katt som varit halt utan att de kommit på vad som är fel? 

I nuläget ligger lilla gumman i köksfönstret och de andra missarna har hälsat snällt på henne och hon verkar känna sig ok här hemma med huliganerna  . Hon haltar märkbart på sitt bakben. :(

Ikväll kommer redovisningen av september månad :) tack alla som skänker en slant till katterna i Östgötakatterna

Kram
Malin & Co. 

1 kommentar:

  1. *vink* *vink*
    Katten som bodde här innan mig (Sixten) var inte försäkrad , så min matte vet hur dyrt det är att besöka veterinären med en sjuk oförsäkrad katt.
    Har inte haft någon halt katt utan orsak , jag blev halt efter mitt fall från takfönstret och den gamla katten blev halt efter ett Getingstick i tassen :)

    SvaraRadera