Kontakta oss via vår blogg eller e-post ostgotakatterna@live.se

lördag 24 september 2011

Polly och Vithaka



Jag är så trött på att människor ska ha åsikter om Polly ska få sin operation eller inte, för mig är det klart, hon ska opereras den 5/10 och jag hoppas av hela mitt hjärta att lilla gumman kommer att klara operationen bra och att läkningen kommer att gå fort och utan komplikationer.

Det kom ett mail från en tjej som tyckte att jag skulle ta bort Polly, för att det finns ju så många "vildkatter" redan. För mig kommer Polly aldrig att vara någon vildkatt, hon är en huskatt med unik personlighet och en magisk charm som gör att jag för alltid kommer att älska henne. Hon är en egen individ som ska bedömas och älskas precis som hon är, just för att hon är Polly! Vems ansvar är Polly? Det är mitt, för det är jag som har tagit hand om henne. Aldrig att jag skulle göra något som går emot mina värderingar för att någon annan tycker det. Jag tar åt mig och jag blir otroligt ledsen och besviken. Kan jag inte ens skriva så att alla förstår, för mig är alla katter lika mycket värda, rakt av liksom :( mina egna tamisar och även skyggisarna från kolonin.... alla!

Pollys operation kommer att kosta mellan 16000-20000 kr och det finns i dagens kassa ca 7000 kr och resten lånar jag till. Det här är första riktiga lönen som jag får i år och jag har bestämt att kattkortet får betala för Nalla & Semlan och Svanstippen (mat och sand) och resten av missarna betalar jag för själv, till dess att jag slutar jobba. Jag lovar att jag försöker att dra mitt strå till stacken :) men det hoppas jag att ni vet?

Om någon vill skänka en slant till Pollys operation så blir vi som alltid otroligt tacksamma och glada och Polly allra mest, som får en chans att fortsätta att leva! Här kommer vårt kontonummer: :)

Swedbank
Clearingnr:8480-6
Kontonr:914618599-7

Du ser Kattson... jag har lärt mig nu ;)

Mamma Vithaka smyger omkring och är sååååå nyfiken och nu leker hon med bebbarna och fostrar dem precis som mammor ska göra, hon börjar känna sig trygg här hemma i köket. Tänkte att hon kanske kunde bli så pass modig att hon vågar komma ut snart... vi får se när den dagen kommer :).

Idag skulle jag ha åkt till Södertälje katthem där de hade stor loppis, men jag är förkyld, som resten av världen, verkar det som, det är sådana tider nu :( men kanske att jag kan komma när Polly ska opereras och spana in katthemmet och kanske till och med få fotografera, vem vet?

Alla katter som jag vårdar och älskar och tar hand om är lika mycket värda som mina egna, det hoppas jag att ni förstår. För att höja kolonikatternas värde så älskar jag dem jämställt med mina egna, Mamsen, Shimena och Co. Min kärlek räcker till dem alla, det som är svårt är att få tiden att räcka till och jag tycker att dygnet ska utökas med minst 24 timmar till, det vore faktiskt mer rättvist :) och jag skulle hinna mycket mer!

Kram
Malin

10 kommentarer:

  1. Naturligtvis ska Polly opereras nu när vi vet att det är möjligt. Att göra på annat sätt är uteslutet, tycker vi. Jag är säker på att många, många som har bättre plånböcker än vi ställer upp med bidrag och vi tillverkar ju tittskåp som sedan ska auktioneras ut till förmån för Snuffefonden. På det viset kan vi bidra. Tyvärr blev jag över-bjuden på de traderaauktioner jag satsat på, men jag letar vidare efter grejor på loppisar.

    SvaraRadera
  2. Malin, tycker du är fantastisk, men det har jag redan sagt. Ska se vad vi kan göra för att hjälpa Polly.

    SvaraRadera
  3. Tycker du resonerar klokt. Såklart Polly är värd lika mycket som alla andra kissar. Hoppas självklart att hon ska bli någons katt efter lyckad operation. Hon är så fin o mamma Vithaka åxå. Håller på dej Malin o Polly :)

    SvaraRadera
  4. Förstår precis hur du känner med missarna. Du antog dig denna koloni och tar ansvaret fullt ut. De som behöver vård får det oavsett om det går på flera tusen. Du börjar inte på någon ny koloni eller något för dessa har din prioritet och är din kolini och du gör precis som jag skulle göra. Polly och alla andra missar är värda precis allt för att få chansen till ett LIV. Hoppas med att allt går bra och dyker det fortfarande upp något så går pengarna till dig givetvis.

    Kram vännen

    SvaraRadera
  5. Jag känner som dig och är väldigt glad och tacksam att det finns fler som känner så. Du är totalt underbart grym! (på ett riktigt bra sätt) Att folk gärna har åsikter om att man bryr sig "för mycket", handlar mer om att de själva har svårt att förstå och är rent utav ignoranta. Vilket är oerhört synd. Önskar jag kunde ta in fler men just nu är det fullt här hemma då jag dessutom är helt själv med kissarna. Stå på dig! Kommer helt klart stötta dig och det du gör i alla väder!

    SvaraRadera
  6. Det är självklart att Polly ska ha sin operation även om det blir dyrt. Tycker att alla hemlösa katter som är sjuka ska få sin chans att bli bra..

    Du är bäst Malin.♥♥♥♥

    SvaraRadera
  7. Malin, vi står bakom dina beslut till 100%. Utan operation finns risken att kan Polly omkomma när som helst. Med operation kan hon få leva trygg och hel. Ska kika vad vi kan bidra med längre fram! ♥
    Bry dig inte om kommentarerna som inte fattar vad det innebär att rädda kolonikatter! Alla katter borde vara lika mycket värda, det är en bit av kampen vi för.
    Lycka till Polly! NosPuss Wikki

    SvaraRadera
  8. Bry dig inte, Malin! Världen är full av människor som gläpper med käften när de borde hålla tyst, inget att bry sig om. Klart att Polly ska få en chans! Peng är på G. ;-)

    SvaraRadera
  9. Kramar om och tänker på Polly och er idag! Med Kärlek och Värme

    SvaraRadera
  10. Läste just Wikkis sida...
    :(

    Tänker på lilla Polly, o Dig Malin! Kram! <3

    / Barbro

    SvaraRadera