Kontakta oss via vår blogg eller e-post ostgotakatterna@live.se

måndag 4 juli 2011

Vithakas bebbar ♥



Hello... det här är vi... ja, vi är vår mammas bebbar! Hon som ger oss tak över huvudet, mat i magen och skönt ställe att slagga på kallar ju mammis för Vithaka och det är väl okej, hon har en fin vit haka.

Just nu är vi rätt trötta på värmen, för det är jobbigt för både små och stora att det hela tiden är så VARMT men då ligger vi på en av bänkarna i köket och försöker att kyla oss lite. Hon som matar oss har också skaffat en fläkt som står på ibland, när hon är inne hos oss. Den surrar ganska mycket och mammis gillar den inget vidare :( hennes öron ställer sig rakt ut och ögonen blir jättestora... uschjam, det kan ju vara farligt, men samtidigt är det skönt när det fläktar.




Såhär ligger mina syskon och slappar och lite rosa är de allt fortfarande om sina små tassar, vi har ju gått omkring i färg :( men jag som är allra minst är fortfarande mycket röd om magen och om baktassarna, fastän hon som matar har lagt ut våta handdukar överallt på golvet så vi ska gå av oss färgen. Fnissjam, det är alldeles rosa på hennes golv, men det kommer att försvinna så småningom.


Om man ska vara ärlig så är jag den modigaste och lekfullaste missen för tillfället (mellanbebisen). Det är ett evigt gläppande på dörren och helt plötsligt står hon som matar och gluttar på oss, även om vi sover, då kan jag inte låta bli och smygtittar på henne och undrar om hon har något gott med sig. Vi gillar när hon öppnar kylskåpet för då kan vi få smaka både ett och annat. Leverpastej, mjukost, ost ja, vi gillar det mesta. Laktosfri mjölk är också gott... mums för magen. Det är mest den minsta av oss som älskar vällingen, vi andra kan ju dricka vatten nu och vara stora (eh?) missar. Torrisarna, RC babycat är mumsigt också.

Hon har den där kameran med sig ofta och hon bara gör pussljud och det känner vi igen ♥ och tycker om! Så det blir mest jag som poserar, på grund av min nyfikenhet säger hon. Det bjuder jag på!


Här ligger jag på en stor hundbur, den är ifall mammis skulle vilja ta hand om oss och dia oss i den, men just nu har mammis parkerat sig på fläkten i köket, men på nätterna går hon ner och äter och dricker och går på lådan. Vi är ju rätt stora som sagt vad, men inte tillräckligt stora för att klara oss utan mamma. Vi försöker att övertala mammis att hon ska komma ner och våga smaka det goda som mataren bjuder på, men icke, hon är så envis, men vi vet ju att mataren är ännu mer envis... fniss... vi vet!

En sista bild på mig, för jag är så snygg och det är mina syskon också såklart, vi är finaste missarna i hela världen, just vår koloni är unik för vi alla är gudomligt vackra säger mattanten och det stämmer... vi är bäst!


Gå bort annars nyser jag på dig :) så det gjorde hon och då la jag mig för att sova... för nu är det kväller och då ska vi sova... pyttsjam... det är bara vad hon tror... det är då festen börjar. Så många leksaker, så många rådisar och så många bollar... jippie... jag säger natti natti

från en av de små från kolonin

4 kommentarer:

  1. Jättefina är ni allihop. Skönt att ni har fått komma in. Nosbuffar

    SvaraRadera
  2. Så sööta dom är allihopa !!!
    Jätteskönt att du lyckades få in dom alla !!!
    Tror säkert att du lyckas att få mamma Vithaka tam också :)

    SvaraRadera
  3. Åhh, så söta, man vill bara ta upp och gosa <3
    Så härligt att de har de bra inomhus nu och har sin mamma som sällskap!

    Härligt jobbat Malin!

    SvaraRadera
  4. Sambo och Roxy6 juli 2011 kl. 15:39

    Men SÅ söta!! Hoppas hela familjen mår bra.
    Har missat förklaringen till dom rosa tassarna!
    Nospussar

    SvaraRadera