Kontakta oss via vår blogg eller e-post ostgotakatterna@live.se

torsdag 21 oktober 2010

Newie och 3 bebbar, 25, 26, 27 & 28


Igår morse ringde mataren mig och berättade att han hade matat som vanligt på morgonen och när han tittade ut en stund senare så satt det en mamma katt och 2 bebisar på trappan. Han ringde mig direkt och berättade!

Himmel och pannkaka, en mamma katt till och dessutom bebbar. Nu har lilla helvetet brutit lös, tänkte jag och verkligheten slår en ju ibland på käften, mer än en gång om jag säger så!

De hade lovat minusgrader och snö och alla vet att det är mycket bråttom med små bebbar på fri tass när det är minus ute.

Någon erbjöd sig att vara stödhem och ett känt stödhem sedan tidigare :) någon som dessutom har haft hand om en mamma med bebbar förut. Lina, som var med i starten av Östgötakatterna och även var stödhem för Måns och Tippen och Dumlan (som nu har fått permanenta hem). Tack Lina för att du ställer upp på hela familjen, med allt vad det innebär!

Så efter lite pyssel så fångades småttingarna in av matarens son och placerades i transport. Små ulliga, gulliga fräsbomber, eller det är mest den ljusa missen som spottade och fräste mest och högst. Snacka om attityd, det gillar vi! Pigga och fina i ögonen och mamma katt har jag ju följt ett tag utan att se hennes bebisar.

Newie tog lite tid på sig innan hon gick i fällan, vi försökte med både tonfisk och bebisarna som lockbete, men inget... jag trodde för ett tag att vi skulle vara tvungna att lämna henne kvar tills idag efter jobbet, då vi skulle göra nya försök. Men när vi nästan hade gett upp så gick mamman in och även hon fick komma in i värmen, tillsammans med sina småttingar.

Bilder kommer från stödhemmet när det lugnat ner sig lite och kissarna har fått landa :)

Sent igår kväll fick jag ett sms där Lina skrev "Det krafsas i lådan och smaskas ur skålarna. Tror det är Newcat. :) Ett fantastiskt gott tecken alla redan. Kram" då släppte stenen och jag kände att jag för första gången på länge kunde lägga ner skallen och sova gott.

Nu är kissarna inne i värmen och jag vet att de inte fryser och att de har det bra.

Nu är det "bara" Musse och Vithaka som behöver komma in i värmen! Kan du öppna din dörr för någon av dessa eller kanske båda två? Hör i sådana fall av dig till ostgotakatterna@live.se eller ring mig på 0700-65 58 54 :)

Malin

3 kommentarer:

  1. Fantastiskt bra jobbat. Vi väntar nyfiket på bilderna och ger alla nya missar i värmen en rejäl nosbuff var!
    /M&M

    SvaraRadera
  2. Åh, ännu fler bebbar, hoppas det är slut nu och att det inte blir några fler nu när det är så kallt om nätterna :( En sån tur att ni fick in alla på en gång och vilket tålamod ni har!

    Kramar Matilda

    SvaraRadera
  3. i dag har det snöat rejält här, så glad blir jag då att mamma och bebbarna är inne i värmen
    Maggan47 med Alice som också slipper frysa, tack Malin även för det

    SvaraRadera