Kontakta oss via vår blogg eller e-post ostgotakatterna@live.se

fredag 2 juli 2010

Noname, Newcat & Spökis


Noname!



Newcat - Newie!


Spökis!


3 kissar har funnits i kolonin de sista gångerna som jag har varit där. Alla ser nyfiket på mig och undrar vad jag har med mig för gottis :).

Spökis kom mycket nära mig igår och kanske att det var doften från god mat som gjorde det, men jag blir glad i hjärtat i alla fall <3 sötnos!

Svarta svansen är fortfarande borta och härom dagen fick jag ett samtal från en kvinna i Tannerfors som hade reagerat på mina lappar som jag hade satt upp. Troligen är det hennes katt som vi sett, hon är otroligt lik Svarta svansen, det enda som skiljer dem åt är den svarta fläcken under hakan som Svarta svansen har men inte hennes, annars är det nästan kopior av varandra! Jag letar såklart vidare och jag matar varje dag och hoppas att det är vår misse som äter där ute, men vi har sett 4 andra som har gottat sig i maten :( så det som bjuds är i alla fall gott.

Jag hoppas att hon är kvar i området och att jag till slut får in henne, för hoppet är det sista som överger människan!

I morgon eller söndag hoppas jag få syn på de små som har kommit fram enligt mataren, hoppas att jag även kan få bild på dem så att man på något sätt kan åldersbestämma dem. Vore bra om de små också talade om vem som är mamma, men det är ju bara en dröm. Hoppas att frågetecknen kan rätas ut :).

Ha en god helg och sommar

/Malin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar