Kontakta oss via vår blogg eller e-post ostgotakatterna@live.se

lördag 20 augusti 2011

Vad händer?

Hej alla...

Jag har bestämt mig att vi ska göra ett besök på Södra Djursjukhuset där Christophe Bujon finns. Han har erfarenhet av dessa operationer och jag vill att han ska känna på Polly och se vad han gör för bedömning av henne.

Jag har ringt så många veterinärer och det är många som dömer ut den här operationen, mest för att den inte är gjord så ofta på just katt. Man säger ofta att man gör det på katt i trauma, men inte annars, så därför är det viktigt att det blir en veterinär som har gjort det här förut.

Flera olika människor hjälper mig att fortsätta att söka hjälp för lilla Polly under tiden och få så mycket information om detta som det bara går, det här är alltså ingen vanlig operation som tex navelbråck, då hela bukväggen är öppen på henne så är det mkt mkt ovanligt!

Jag vill veta riskerna med operationen och även om katten kan bli helt återställd!

Den information om Polly som jag fick först, stämmer inte så bra med information som jag har fått sedan i onsdags när jag började ringa runt som en tok och fråga om det här med bukbråck!
Som jag förstod det så var det allra mest akut med lilla Polly för att bråcket var så stort, men så är inte fallet. Funderar om jag kan trä på henne en tubsocka för att hålla upp lilla magen, inte vet jag, jag tänker bara på olika lösningar och vad som kan vara till hjälp för henne. Hon skulle nog inte uppskatta det, men är det till hjälp så får hon ha det på sig.

Priset är inte det som är viktigast, utan att en erfaren och kunnig vet kan göra detta, återigen... tänk Polly, inte pengar! Polly ÄR guldet i det här sammanhanget! 

Östgötakatterna är naturligtvis oerhört tacksamma och glada över varje krona som kommer in på kontot, så jag menar absolut inte att vara oförskämd, bara så att ni vet.

Om hon kan få den här operationen av en kunnig och kompetent vet så ska hon få det, om hennes förutsättningar blir goda att leva ett gott liv efter den operationen... såklart!

Här handlar det inte om vad mitt hjärta vill, utan det handlar återigen om att finna den rätta veterinären för Polly. Inte vem som helst, utan en veterinär som kan och har erfarenhet och kan tala om prognoserna med mig och för Pollys bästa.

Den 1/9 ska i alla fall Dolly och Molly opereras och det hoppas vi går bra. Håll tummarna för dem alla tre!

Ikväll försöker vi fånga in Musse igen.... come on Musse-pusse så ska jag älska dig för alltid! <3

Kram
Malin

6 kommentarer:

  1. Den operation som jag frågade om på djursjukhuset i Karlstad var en sådan här STOR bukoperation. De sa att de har gjort sådana operationer på katt förut med goda resultat och även om det oftast är hundar de opererar, så har de goda erfarenheter av katter också. Jag hoppas att du förstod att jag hade varit grundlig när det gällde den här frågan. Kanske är din vet bättre, men du ska veta att möjligheten finns även i Karlstad.

    gammelmatte Gitte

    SvaraRadera
  2. Hej gammelmatte Gitte :)
    På måndag ska jag ringa dit, har plockat fram telefonnummer osv så det är redan fixat.. Vet du om det var fler än en veterinär som kunde utföra den här operationen?
    Tack för att du ringde :)
    Kramar
    Malin

    SvaraRadera
  3. Liten hjälpauktion för missarna på Wikkibloggen: http://metrobloggen.se/wikipedia/en-liten-wikki-auktion-nr-2-ostgotakatterna/
    NosPuss Wikki

    SvaraRadera
  4. Jag utgår från att alla veterinärerna på djursjukhuset i Karlstad kan operera eftersom de sa "våra veterinärer kan det här" när jag frågade. Lycka till på måndag!

    gammelmatte Gitte.

    SvaraRadera
  5. Vi håller tassar och tummar allt vad vi kan för de stackars kissarna. Du är otrolig, Malin. Det borde finnas många fler som du.

    SvaraRadera
  6. Jag vet av erfarenhet att Christophe Bujon är en veterinär att lita på. Du kommer att få ett korrekt besked även om det kanske inte är det besked du hoppas på.

    Håller tummarna, hårt hårt för att Polly ska få ett långt och friskt liv.

    SvaraRadera