Kontakta oss via vår blogg eller e-post ostgotakatterna@live.se

lördag 27 november 2010

Kort om tid...


För ca 1 år sedan togs den här bilden och den berörde mitt hjärta då, liksom den berör mitt hjärta lika mycket nu :). Så fina missar!

Många är inne i värmen i trygghet i stödhem och permanenta hem nu och det känns gott i hjärtat! Stödhemmen är värda allt guld i världen, utan er skulle det här aldrig fungera. Tack för att ni ställer upp för oss och katterna som behöver en god miljö att mogna i :).

Vintern har kommit för att stanna verkar det som. Visst är snön vacker, men inte när man vet att det tassar omkring kissar därute och fryser och lyfter tass när de ska äta för att det är så kallt :(. Minns förra vintern då det var 26 minusgrader, så vi får tänka att det inte är lika kallt även om snön är där. De har kojorna att värma sig i och vi har sett att de är använda, vilket är bra.

Igår när vi kom för att mata så var Musse där och väntade troget. Musse har verkligen snott mitt hjärta, jag älskar den killen... ja, jag älskar faktiskt alla kissarna från kolonin, mitt hjärta är stort och det får plats många missar där och kärleken försöker jag att dela till den som allra mest behöver den :). Fläcken var synlig, men hon håller sig på avstånd, nästan att det är svårt att upptäcka att hon är där, men jag känner det i hjärtat, hon är där och kommer och äter när vi har tagit bilen därifrån. Hon är smart den kissen, men det är alla katterna :). Smarta och ljuvliga!

Tack för alla mail som har inkommit till vår mail. Jag lovar att besvara dem alla i sinom tid. Det är dåligt om tid och ibland orkar jag helt enkelt inte :( men.... ge inte upp :) det kommer svar, troligen under helgen.

Tack alla för att ni stöttar Östgötakatterna och hjälper oss med kolonimissarna!

De är värda att få komma in i värmen och få god mat och en alldeles egen soffa eller säng att gotta sig i, eller hur?

Kram
Malin

2 kommentarer:

  1. åh ni är för goa,skriv gärna lite mer på facebook:-)

    SvaraRadera
  2. känner så för allakissar nu ivinterkylan, och med er ute i snön, troget matande, varför vill dom sista inte komma in , ska be våra ängalkatterna tala till dom
    kram till dig Malin, för din kamp mot tiden, kylan och snön

    SvaraRadera